sâmbătă, 3 mai 2008

Secretul de Ken Blanchard si Mark Miller


Acum vreo 2 zile am intrat in Kaufland pentru cateva cumparaturi urgente. Mi-a atras atentia un cos continand carti in promotie si am cumparat Secretul, de Ken Blanchard si Mark Miller, cu 9,90 RON. Am terminat cartea in doar o zi de lectura. Sunt la a doua carte a lui Ken Blanchard si stiam deja ca scrie bine.


"Secretul" este cartea pe care trebuie sa o citeasca orice tanar (sau mai putin tanar) care indeplineste o functie manageriala sau aspira la una. Cartea se citeste usor, caci este scrisa sub forma unei povesti. O tanara talentata, Debbie, a fost numita intr-un post managerial, primul din viata sa si dupa un an de munca isi da seama ca performanta ei este slaba. Echipa ei este codasa, oamenii sunt demoralizati si nu o prea respecta. Sansa ei este noul program de "mentorship" anuntat de departamentul de resurse umane. Se inscrie in program si mentorul alocat ei este chiar presedintele si CEO al companiei, Jeff. Jeff este un lider intelept care o conduce pe Debbie catre o alta filozofie de viata si de management. Incet, incet, lectie cu lectie, Debbie descopera ca a fi sef nu inseamna sa conduci, ci sa-i servesti pe ceilalti. Intre lectii Debbie reflecteaza, citeste cartile recomandate de bibliotecara Jill (o alta aparitie providentiala in viata ei), discuta cu sotul ei John, dar mai ales aplica cele invatate.


Modelul lui Jeff se poate abrevia in SLUJI:


  • Scruteaza viitorul

  • Largeste cooperarea si dezvolta oamenii

  • Urmareste creatia permanenta

  • Judeca valoarea

  • Intruchipeaza valorile

Am sa va spun ce inseamna fiecare, dar nu faceti greseala sa ocoliti cartea: e foarte buna si va va determina sa reflectati adanc asupra conceptiilor voastre de management.


Debbie reuseste sa devina un lider adevarat, castiga increderea echipei, o angajeaza pe Jill in echipa ei, echipa devine din codasa, fruntasa si este promovata. Jill devine noul manager al echipei.


Cumparati si cititi cartea: vor fi 9,9 lei bine investiti!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua, ati spus ca ati cumparat cartea din Kaufland, dintr-un punct de presa sau o librarie? Si as mai avea o intrebare, am remarcat ca ati citit Execution: The Discipline of Getting Things Done by Larry Bossidy, Ram Charan, and Charles Burck. Nu sunteti dispus sa o vindeti? Sunt studenta si nu imi permit sa dau 120 ron cat costa in librarii. ela_virdea@yahoo.co.uk

Marian Hanganu spunea...

Draga Ela,
Cartea am cumparat-o din Kaufland, chiar din magazin. O poti comanda de la magazinele virtuale, de exemplu: http://www.librarie.net/carti/43167/Secretul-Ken-Blanchard
Execution am ”ascultat-o”, pentru ca am cumparat-o de pe www.audible.com cu doar 19,7 US$. O mai poti comanda de la http://www.bookdepository.co.uk/book/9780712625982/Execution pentru doar 17,70 euro, cu toate taxele incluse pana la tine acasa.

Anonim spunea...

Va multumesc petnru amabilitate.
O zi buna