joi, 8 mai 2008

Litera J din Sluji


Penultima litera din modelul lui Ken Balnchard, SLUJI, este J (vezi postarile incepute in 3 mai)

Judeca valoarea

Multi manageri se simt nevoiti sa ia o decizie intre un management orientat spre rezultate sau unul orientat spre relatiile cu subordonatii. Asta inseamna ca ei se simt obligati sa aleaga intre a conduce prin forta si frica, sau a conduce prin persuasiune punand accent pe calitatea relatiilor umane.


Managerii care conduc opresiv au adesea rezultate pe termen scurt pentru ca frica este un motivator puternic. Pe termen lung insa este dificil sa pastrezi in subordine oameni de valoare si sa executi sarcini complexe pentru ca nimaniu nu-i face placere sa lucreze in lagarul de concentrare.


Managerii care cad in capcana centrarii doar pe relatii au dificultati in a mentine un ritm sustinut al muncii (productivitate), in motivare si in pastrarea unei echipe competitive. Trebuie sa existe un mecanism prin care cei mai eficienti sa fie recompensati iar cei ineficienti sa fie indepartati din echipa.


Un lidership eficient nu inseamna sa alegi intre relatii si rezultate, ci sa le cultivi pe amandoua. Un bun lider dezvolta relatii puternice cu membrii echipei, dar este in acelasi timp exigent. El seteaza obiective ambitioase dar realizabile si apoii ii ajuta pe membrii echipei sa le atinga, in proces dezvoltandu-le abilitatile, increderea in sine etc. Un prieten spunea ca un lider bun are o mana de fier imbracata intr-o manusa de catifea.


Oamenii buni vor aprecia sustinerea liderului, judecata sa dreapta, caldura umana si exigenta profesionala in acelasi timp.

Niciun comentariu: