marți, 5 mai 2009

Ce poti sa faci daca produsul tau nu e diferit?

Ce faci daca produsul tau nu este diferit de produsul concurentei? Ce faci daca nu este cel mai bun, cel mai ieftin, cel mai nou etc?

Pai, ai putea sa canti despre el, sau ai putea sa faci versuri ...

Este evident ca retinem mai usor un slogan daca este pus in versuri si o reclama cantata decat una vorbita. Intrebarea pe care si-au pus-o doi cercetatori, Matthew McGlone si Jessica Tofighbakhsh a fost daca nu cumva atribuim afirmatiilor rimate o veridicitate mai mare.

Intr-o serie de teste, ei au rugat mai multi subiecti sa evalueze veridicitatea unor afirmatii. Aceleasi afirmatii primeau un rating de veridicitate mai bun daca erau rimate, decat daca nu erau rimate. De cele mai multe ori era schimbat doar un singur cuvant din afirmatie, pentru a nu mai rima.

Desi participantii spusesera initial ca rima nu influenteaza deciziile lor asupra veridicitatii unor afirmatii, rezultatele testului arata ca tindem sa consideram afirmatiile rimate ca fiind mai adevarate decat cele nerimate.

Prin urmare, dragi prieteni, daca nu aveti o USP (Unique Selling Proposition), nu disperati: faceti un slogan rimat, o reclama cantata si alegeti si o mascota simpatica pentru produsul vostru. Daca o faceti bine si comunicati la fel de bine, o sa-i bateti pe cei care au produse diferentiate, mai bune sau mai ieftine.

Niciun comentariu: