joi, 2 iulie 2009

Ciel CRM pentru companiile mici

Zilele trecute am fost surprins placut sa aflu despre lansarea produsului Ciel CRM de catre compania Ciel.

Ciel este o companie extrem de interesanta, desi multi din industrie vorbesc condescendent despre aceasta companie si suratele ei care se adreseaza intreprinderilor mici. Ciel a reusit sa fondeze o retea de companii partenere care deservesc un numar foarte mare de companii mici si microintreprinderi. Compania are un website potrivit pentru promovarea catre clientii sai, call center si o structura de relatii cu partenerii.

Modelul acesta de afaceri este indispensabil cand te adresezi la atat de multe companii. Baza instalata a Ciel este mare, programul de gestiune fiind unul dintre cele mai vandute.

In fine, noul produs Ciel CRM vine sa exploateze aceasta baza instalata, pentru ca se integreaza cu Ciel Gestiune. Utilizatorii Ciel CRM vor avea in CRM informatii legate de platile si livrarile din Gestiune, ceea ce inseamna ca vor avea informatii mai bune decat marile companii care au CRM-uri neintegrate cu ERP-ul.

CRM-ul de la Ciel poate fi folosit pentru service si call center, ca si produsele destinate companiilor mari.

Pretul este de 560 lei in versiunea monopost si 1300 lei pentru versiunea in retea, ceea ce reprezinta o propunere destul de atractiva, daca tinem cont de integrarea cu Ciel Gestiune si faptul ca se instaleaza foarte usor.

Nu-mi fac iluzii: majoritatea companiilor mici nu au un nivel managerial atat de ridicat incat sa-si doreasca Ciel CRM, dar, asa cum spunea economistul francez Jean-Baptiste Say in legea care-i poarta numele, ”Oferta isi creeaza propria cerere.” Cu cat mai multe companii mici vor instala si folosi CRM, cu atat mai sofisticate si mai competitive vor deveni si vor avea mai multe sanse sa se faca mari si puternice.

Una peste alta, o initiativa laudabila! Sper sa fie si o afacere profitabila pentru compania franceza la origini care a incheiat 2007 pe minus.

2 comentarii:

Cristian Banu spunea...

Salut,
până să o zică francezul, o zisese Maiorescu, "formele ajung să creeze fondul". Şi asta o spune din experienţa proprie, văzând evoluţia clienţilor mei care "şi-au băgat ISO" că aşa se cerea la licitaţie. Chiar şi acolo unde controlul managerial nu era deosebit se face simţită prezenţa unor îmbunătăţiri:
- controlul documentelor,
- controlul înregistrărilor,
- înregistrarea unor activităţi (de exemplu, şedinţele, care se ţineau dar nu erau înregistrate şi se uita ce se discuta),
- acţiuni de pregătire profesională,
- stabilirea unor obiective anuale,
relaţii mai bune cu clienţii.
Probabil o evoluţie asemănătoare ar avea şi CRM-ul, mai ales că este o zonă unde se simte nevoia la fel ca în firmele mari. Iar suportul contabilităţii poate fi un atu.

Marian Hanganu spunea...

Ai dreptate cand arati catre esecul ISO. Cred ca intreg conceptul este compromis, chiar daca managementul calitatii nu ar trebui sa fie afectat de esecul ISO.
La CRM rata de esec poate fi chiar mai mare. Ideea este ca nu poti implementa cu succes CRM daca nu ai o strategie CRM, iar asta e rarisim chiar si la companiile mari.