Anul trecut am oferit consultanta unei companii care dorea sa-si cumpere un sistem ERP si avea nevoie de asistenta pentru a lua cea mai buna decizie.
Pe lista scurta erau doua companii de dimensiune medie. Am recomandat clientului sa sune la clientii ambelor companii si sa-i intrebe cat sunt de multumiti de colaborarea cu furnizorii. Una dintre companii, sa zicem no. 1, a primit referinte favorabile de la toti cei 7 clienti intervievati. A doua, sa zicem no. 2, a primit referinte nefavorabile de la toti cei 7 clienti intervievati.
In disperare de cauza, directorul general al companiei no. 2 i-a spus clientului ca accepta sa instaleze sistemul sau fara nicio plata, urmand ca plata sa se faca abia dupa ce clientul se declara multumit. Este o masura extrema, aproape sinucigasa, pentru un implementator de ERP.
Clientul stia insa ca riscul este mare si pentru el pentru ca:
- implementarea il va costa zeci de mii de euro in costuri interne;
- esecul implementarii va amana cu cel putin un an implementarea unui sistem ERP, de care avea nevoie ca de aer;
- un esec ramane un esec, chiar daca nu ai pierdut banii de avans, pentru ca in fata actionarilor companiei el va trebui sa justifice un esec.
Companiile care isi construiesc o reputatie buna pot invinge competitori slabi in ciuda pretului, in cazul nostru in ciuda incercarii de a elimina riscul deciziei de achizitii.
Piata este nemiloasa: ea ii prinde pe micinosi, escroci si incompetenti si ii expune oprobiului public, asa cum merita.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu