Prima lectie este ca atitudinile se schimba pe termen lung. In marketing, trebuie sa nu uitati ca atitudinile se schimba pe durate lungi. Lucruri considerate tabu de o generatie sunt puse la indoiala o generatie mai tarziu, dar nu o saptamana mai tarziu.
Chiar si atunci cand curentul de opinie se schimba, valorile, atitudinile si stereotipiile nu se predau usor. Privind statele colorate in rosu pe harta SUA, nu vedem numai teritoriile traditionale democrate si republicane (aproximativ) ci si faptul ca Obama nu a prea castigat in statele confederate care au declarat secesiunea fata de SUA. Reamintim ca secesiunea a avut la baza decizia lui Lincoln de abolire a sclaviei. Obama a obtinut numeroase voturi in aceste state, dar nu a castigat acolo!
Aceasta este o dovada ca schimbarea s-a confruntat cu o rezistenta mai mare in sud, decat in nord. Poate ca in sud schimbarea a fost mai semnificativa, pentru ca a pornit de la un nivel mai scazut de toleranta fata de negri, dar nu a reusit sa determine victoria lui Obama.
Nu vreau sa implic aici ca toti cei care au votat cu Obama sunt rasisti, dar sentimentele rasiale si rivalitatea nord-est cu sud-est a jucat si ea un rol. Cred ca unui alb nerasist nu i-a fost greu sa voteze cu McCain, dar unui alb rasist i-a fost aproape imposibil sa voteze cu Obama, iar aceasta poate face diferenta.
In fine, tinand cont de cele doua lectii, durata lunga si influenta alegerilor pe care le-am facut in trecut fata de alegerile din prezent, inchei dorindu-mi prosperitate pentru noi si succes Presedintelui Barack Obama, a carui performanta ne va influenta si pe noi, fie ca vrem, fie ca nu ne dorim aceasta!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu