marți, 11 noiembrie 2008

Buzz Marketing

In fiecare zi suntem asaltati cu mii de mesaje de marketing. Majoritatea trec neobservate.

Din ce in ce mai mult ne bazam pe opiniile prietenilor pentru a cumpara ceva. Cu cat este mai importanta achizitia, cu atat este mai important sa discutam cu cineva in care avem incredere si care ne poate recomanda un produs sau furnizor de incredere.

Mark Hughes este un maestru al marketingului neconventional. Dupa ce a fost un marketer conventional care se lupta cu alti marketeri conventionali ajutat de un buget cu multe zero-uri, Mark Hughes s-a avantat in lumea start-up-urilor si a fost nevoit sa inventeze metode si tehnici noi de promovare cu bani putini si eficienta mare.

Intr-unul dintre episoadele cartii "Buzz Marketing", Hughes povesteste cum a convins autoritatile unui mic oras sa-si schimbe numele adoptand numele firmei sale. Este o poveste despre marketing, vanzari si PR pasionanta.

Cartea este un ghid pentru marketerii care nu au la dispozitie bugete uriase, pentru micii antreprenori si pentru marketerii care nu mai vor sa lucreze ca in secolul XX ci s-au "prins" ca vremurile s-au schimbat.

Autorul va explca pas cu pas ce este buzz marketing, de ce este atat de eficient, de ce acum este atat de important si cum sa treceti de la marketingul traditional la buzz marketing.

Nu va spun mai mult pentru a nu va rapi din placerea unei lecturi pasionante si pline de invataminte valoroase.

In ce ma priveste, va spun ca sunt ocupat cu urmatoarea mea campanie de buzz marketing. Stati pe receptie si pana la sfarsitul anului veti afla despre ce este vorba.

2 comentarii:

ana spunea...

Marian,

Ma bucur ca ai descoperit Buzz Marketing a lui Mark Hughes! Iti va reimprospata ideile de marketing. Si, pentru ca am vazut ca-ti place Sergio Zyman, da-mi voie sa-ti fac o recomandare: Sfarsitul advertisingului asa cum il stim. Cartea va aparea in curand la editura Publica.

Marian Hanganu spunea...

Draga Ana,
ideile nu sunt noi, dar asta nu le face mai putin valoaroase. Fratii Chip si Dan Heath publicau in "Made to Stick", premiata ca cea mai buna carte de business in 2007 la www.audible.com, un profil similar al mesajului "sticky". Daca citesti recenzia mea la aceasta carte vei vedea care sunt asemanarile, mai ales ca am scris-o inainte sa citesc Buzz Marketing: http://uk.blog.360.yahoo.com/blog-bKM2zvEydKt.OxeXCQrhCRNvyQ--?cq=1&bid=135&yy=2007&mm=9