sâmbătă, 1 noiembrie 2008

Cum sa distrugi un brand si sa arunci pe fereastra multe milioane

Traim vremuri tulburi. Criza economica prin care trece lumea incepe sa se manifeste si la noi. Ca o furtuna puternica in larg, criza aduce la mal (in Romania) gunoaie.

Companii cu o reputatie impecabila construita in multi ani de publicitate si afaceri la nivel inalt ajung acum sa-si vada numele tavalit in mocirla.

AIG era cotata cu AAA, cea mai solida companie de asigurari din lume. Acum a fost practic nationalizata pentru a fi salvata. Au iesit la iveala greseli de management si comportamente grotesti. Putin timp dupa preluarea de catre stat, managerii companiei au plecat in vacanta pe banii companiei, cheltuind sute de mii de dolari. Actiunea a prilejuit un comentariu revoltat al presedintelui SUA.

4 banci importante (Bancpost, ING, Royal Bank of Scotland si Unicredit) sunt investigate de Consiliul Concurentei. Printre motivele investigatiei sunt si cresterile nejustificate de comisioane. In fata acestor investigatii care pateaza numele acestor banci, oficialii pastreaza tacerea. O tacere care apare vinovata si care scufunda pur si simplu credibilitatea acestor banci care au investit milioane de euro pentru promovarea unei imagini favorabile. (vezi articol EVZ)

In capitalism crizele sunt ciclice si ajuta, precum focul in padure, la eliminarea uscaturilor. Jucatorii marginali dispar, jucatorii farseori sunt de asemenea dezvaluiti. Firmele cu adevarat serioase se restructureaza si ies din criza mai sanatoase.

Nu vreau sa spun ca firmele citate mai sus sunt necinstite, sau ca vor disparea.
AIG este desumflata si coborata de pe piedestalul sau. Noii administratori au de restabilit o reputatie sifonata. Bancile citate s-ar putea sa iasa nepedepsite un urma controlului, dar au o mare problema in ce priveste PR-ul. Situatia de acum arata ca sunt deosebit de vulnerabile si nepregatite sa faca fata unei crize de relatii publice.

Hai sa stam si sa vedem ce mai aduce mareea la mal!

Niciun comentariu: