duminică, 1 iunie 2008

Provision, campionul seminariilor bine facute


Weekendul acesta am fost la Venus, la un eveniment pentru solutii de securitate al companiei Provison (www.provision.ro). Nu am fost in calitate oficiala, ci in calitate de sot al sotiei mele, respectiv am ajuns acolo numai pentru ca Ina a fost invitata la eveniment.

Am observat de mai multi ani ca Provision face seminarii scumpe, in locuri de buna calitate. La Bucuresti face seminarii la Hotel Crowne Plaza, un hotel bun si scump. La Venus am fost cazati in hoteluri de 4*. Organizarea este impecabila. Angajatii Provision roiesc in jurul invitatilor. Prezentarile sunt excelente. Intre prezentatori sunt reprezentanti ai partenerilor straini, chemati si ei sa redice nivelul evenimentului.

Prima seara a fost la o cherhana- am scapat-o. A doua a fost la Cramele Murfatlar, iar a treia pe Insula Ovidiu.

In linie cu postarile trecute legate de evaluare impactului marketingului, stateam sa-mi imaginez costurile acestor seminarii si sa ma gandesc cate proiecte trebuie sa iasa dintr-un astfel de eveniment ca firma sa prospere. Evolutia lor arata ca le iese foarte bine.

Regulile pentru a folosi pe scara larga seminariile scumpe pentru generarea de oportunitati de afaceri sunt urmatoarele:
  1. Prevedeti costurile si setati-va o tinta de venituri ca sa stiti unde trebuie sa ajungeti.
  2. Organizati impecabil.
  3. Selectati invitatii avand in vedere costul/participant si probabilitatea ca el sa va ofere un proiect castigator. Nu invitati oameni simpatici ci prospecti calificati care pot sa va promoveze proiectele si va ajute sa vindeti in organizatiile lor.
  4. Nu invitati leads (o informatie sau o deductie logica despre cineva care ar putea fi interesat de produsul sau serviciul vostru) ci prospecti calificati (cineva din cadrul unei organizatii care are nevoie de produsele/serviciile voastre si care are puterea sa va duca la oricine din organizatie care influenteaza decizia de achizitie).
  5. Cand invitati parteneri (revanzatori) invitati numai parteneri cu un bun "track record" sau parteneri noi foarte promitatori.
  6. Partenerii/revanzatori pe care ii invitati pot sa-si aduca cu ei invitati, dar numai dupa ce ati auditat calitatea lor de prospecti calificati (e simplu ca partenerul sa fie generos pe banii vostri).
  7. Tineti socoteala oportunitatilor generate si a vanzarilor finalizate, ca sa stiti daca merita investitia.

Sunt si alte firme care fac evenimente bune. Provision sunt intre cei mai buni. Daca vrei sa inveti ceva, trebuie sa inveti de la cei mai buni. Nu va sfiiti sa invatati de la Provision, chiar daca va sunt competitori.

Niciun comentariu: