vineri, 6 august 2010

Good vs. best

Azi mi-am calculat eficienta in vanzari din 2008 pana azi. Trebuie sa tinem cont de faptul ca in toamna lui 2008 propuneam potentialilor clienti sa-mi acorde increderea si banii lor, desi eram nou in bransa trainingului si nu aveam decat vreo doua referinte subtilrele. Asta s-a corectat masiv intre timp :-).

Oricum, una peste alta, 38% dintre propunerile scrise inaintate clientilor au avut succes, iar la cateva dintre cele ramase astept sa vad un contract semnat in aceasta toamna.

Ah, ce usor este sa te sui pe norisorul roz de pe cerul albastru si sa incepi sa te lauzi! Aproximativ in 6 din 10 cazuri, ofertele mele au fost respinse (e adevarat, 4 din 10 au avut succes - iar incep!).

Se spune despre Ross Perrot, ca atunci cand era vanzator la IBM (prin anii '50), nu rata nicio propunere scrisa, adica toti clientii care ajungeau in etapa de prezentare a ofertei sfarseau prin a cumpara!

Ma rog, sper ca e legenda!

Stiti care este diferenta dintre 38% si 100%? El (Ross Perrot) e miliardar, a fost candidat la presedintia SUA de doua ori, iar eu inca am o rata la banca ...

E adevarat, 38% este cel mai bun rezultat din cariera iar eu sunt inca tanar :-)

Acum, fara gluma:38% e bine, dar 100% e optim. Diferenta intre 10% si 38% e uriasa, dar si de la 38% la 100%. Efortul de autodepasire, este mai important inca decat rezultatul. In vanzari, cel care progreseaza continuu va invinge, iar beneficiile pe care le pot obtine vanzatorii care se bucura de rate ridicate ale inchiderii sunt aproape ”priceless”.

Niciun comentariu: