Zilele trecute discutam cu un prieten de familie despre proiectele de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si de la Ministerul Sanatatii, respectiv Electronic Health Record si cardul de sanatate.
Imi aduc aminte ca in 2002 m-am intalnit cu doua companii care citisera strategia de e-Administratie adoptata de Guvernul Romaniei prin Hotarare de Guvern si doreau sa participe la licitatie.
De atunci s-au cheltuit sute de mii de euro de catre companii interesate de proiect, pentru prezentari de produs, pozitionari la client, studii de caz s.a.m.d.
Nu s-a intamplat nimic, pentru ca principalii beneficiari ai proiectului, Ministerul Sanatatii si CNAS nu si-au clarificat nevoile. Lupta institutionala pentru buget si pentru paternitatea proiectului a dus proiectul de la MS la CNAS si ar putea sa-l aduca inapoi (totul e posibil!).
Acum ganditi-va la account managerii care si-au cheltuit timpul limitat pe care il au la dispozitie pentru a castiga un proiect care nu se mai anunta in licitatie de atatia ani! Ganditi-va la banii cheltuiti aiurea!
Da, stiu ca intr-o zi se vor clarifica si vor cumpara sistemele, dar pentru un vanzator este important cand se intampla asta: inainte sau dupa ce va fi concediat pentru lipsa rezultatelor?; inainte sau dupa ce iese el la pensie?
Daca nu o poti face sa se intample in timpul cat esti masurat prin target de vanzari si atat timp cat poti spera la un comision, mai bine nu o faci! Va fi mai bine pentru vanzator si, cel mai adesea, va fi mai bine si pentru companie!
Una este sa gandesti pe termen lung, sa ai rabdare si alta sa investesti intr-un proiect care va veni prea tarziu!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu