vineri, 27 august 2010

De ce cartile sunt superioare oricarui MBA

A fost o vreme in care mi-as fi dorit sa fac un MBA. Intre timp, sotia mea a facut un MBA si i-am citit cursurile. Dezamagitoare. Nu as mai pierde timpul cu asa ceva si nici Ina nu va repeta experienta.

Am o sursa mai buna: cartile. De ce sa invat marketing de la un nene care n-a vandut nici macar o bicicleta in viata lui, dar a compilat un curs din cursurile sefului de catedra (ca sa se puna bine cu el) si carti traduse si expirate acum 10 ani?

Daca vreau sa invat marketing, pot sa invat direct de la Kotler, de la Chan Kim si Renee Mauborgnee, de la Seth Godin, de la Sergio Zyman s.a.m.d.? De ce sa nu-l citesc pe Malcolm Gladwell care revolutioneaza marketingul?

De ce sa astept 10 ani de la publicarea unei lucrari fundamentale, pana afla profesorii de ea si sa nu o citesc printre primii din lume, facand precomanda pe Amazon cu saptamani inainte sa fie disponibila?

De ce sa nu citesc cum se aplica marketingul de la oameni care fac asta cu succes, in loc sa invat de la unii care doar conspecteaza?

De ce sa las pe unul care are mai putina experienta decat mine sa decida ce trebuie sa citesc si sa invat, ce este relevant pentru mine si ce nu este relevant? De ce sa-l las sa-mi spuna numai ce crede el important din lucrarile marilor autori, cand pot sa citesc in intregime ce au oamenii aceia de spus?

Eu am terminat facultatea de management din ASE. Cursul de marketing de un semestru pe care l-am facut cu un maimutoi ingamfat (profesor dr., sa ne intelegem) masura vreo 70 de pagini tiparite. Daca ramaneam cu ceea ce mi-a predat el, nu eram bun nici de operator de interviuri.

Niciun comentariu: