duminică, 14 februarie 2010

Cum poti transforma oameni obisnuiti in vanzatori de exceptie

Vineri am fost la o intalnire a Herbalife, la solicitarea consultantului meu. Nu este prima data cand asist la o intalnire a unei organizatii tip Multi-Level-Marketing, asa ca nu ma asteptam la surprize.

Intalnirea a fost dechisa chiar de consultantul meu, Marcel. Marcel a fost politist pana acum cativa ani, asa ca nu a avut nimic de-a face cu marketingul si vanzarile. Prezentarea lui era buna. Chiar daca powerpointul era in mare parte furnizat de Herbalife, Marcel vorbea cu convingere si cu competenta. Ideile curgeau clar, limbajul trupului era in acord cu ceea ce spunea, intonatia perfecta, avea energie si era o placere sa-l asculti.

In postarea trecuta am spus deja ca mi-a vandut ca la carte.

Dupa Marcel au urmat alti vorbitori. O fosta proprietara de mic magazin alimentar, o profesoara, o jurista, 2 pensionari, o economista si chiar o coafeza. Unii au prezentat, altii doar au sustinut scurte interventii. Cu totii vand produse Herbalife si tin prezentari pentru clientii lor. Cu totii vorbeau foarte bine.

In timp ce urmaream prezentarea am avut o revelatie: oamenii astia vorbesc si prezinta mai bine decat vanzatorii si marketerii profesionisti din industria de IT! Oamenii acestia prezinta mai bine decat cei care au urmat cursurile mele de prezentari! Probabil ca vand mai bine decat vanzatorii care au urmat cursurile mele de vanzari!

Daca stai putin si te gandesti, motivele incep sa apara:
  1. La training ai cursantii pentru cateva zile, in timp ce acesti oameni s-au angajat intr-o experienta de invatare si aplicare continua.
  2. La training predam tehnici, dar Herbalife le ofera un nou stil de viata, un nou mod de a gandi, de a se raporta la lume, noi scopuri si aspiratii.
  3. Cursantii ne cred, sau nu ne cred, cand le spunem ca noul mod de a vinde, de a prezenta, de a gandi sunt eficiente. Consultantii Herbalife sunt convinsi ca ceea ce li se spune functioneaza, pentru ca sunt inconjurati de oameni care au reusit sa-si schimbe viata. Ei insisi au ajuns consultanti Herbalife dupa ce au experimentat produsele si au facut schimbari calitative importante in viata lor.
  4. In cazul trainingului, plata este facuta de catre compania la care lucreaza cursantii. La Herbalife este o investitie personala de timp, bani si energie care ii indeamna sa valorifice fiecare lucru invatat.
  5. Multi cursanti de training privesc participarea la training ca pe o sarcina de serviciu, sau ca pe o distractie gratuita oferita de angajator. Membrii retelelor MLM vad instruirea ca pe o sansa de a-si schimba viata in bine pentru totdeauna. Ei au energia pe care o au acei cursanti care impartasesc aceeasi viziune asupra trainingului: sansa de a-ti schimba viata in bine.
  6. Multi cursanti se simt in competitie cu colegii lor care participa la acelasi curs. Consultantii MLM sunt parteneri ai aceleiasi experiente de viata, sunt ca un grup de sustinere si chiar ca niste parteneri si colaboratori, pentru ca fac adesea actiuni de vanzare in comun.
”It was a humbling experience.” ar spune un american. Nu avem un cuvant care sa exprime acelasi lucru in limba romana (oare de ce?). Asta nu inseamna ca a fost o experienta umilitoare, ci una care te aduce cu picioarele pe pamant, care te impiedica sa devii arogant, egocentric, care te intoarce catre oamenii cu care lucrezi.

Stiu ca majoritatea au o parere proasta despre MLM, dar va spun ca ar fi o experienta interesanta pentru oricare dintre voi sa participe la o intalnire a Amway , Herbalife sau o alta retea MLM de calitate. Odata ajunsi acolo nu faceti pe scepticii pe serviciu, ci uitati-va la oamenii din retea si evaluati daca viata lor s-a schimbat in bine sau nu. Cred ca adevarata masura a valorii unei companii de MLM este modul in care a schimbat viata membrilor sai.

3 comentarii:

George spunea...

Si in final intri si tu in retea?

Marian Hanganu spunea...

Cu certitudine! Stai sa-ti explic: ca bani nu e cine stie ce atractie, pentru ca eu castig mai mult din ceea ce fac eu acum, dar eu am inceput un program de 3 ani cu Herbalife. Acest program ma va costa cdam 700 lei/luna, adica 8400 lei/an. Daca devin partener primesc o reducere de 25%. In plus, pe masura ce se vor vedea rezultatele la mine, nu imi va fi greu sa conving oamenii cu care ma intalnesc sa se alture si ei programului, ceea ce ar putea sa acopere costul programului.
Consultantul meu este atat de bun, incat eu cred ca as putea sa lucrez in echipa cu el si sa facem bani pentru amandoi.
Apropos de rezultate: in primele 3 zile am slabit 4 kg. O fi socul de inceput, dar m-am simtit bine, nu mi-a fost foame si sunt sigur ca pot continua programul fara probleme.
De ce nu?

George spunea...

OK, te-au convins, ceea ce cred ca nu e usor, desi si eu sunt inclinat sa cumpar de la un vanzator de elita, chiar vinde ceva mai scump, decat de la unul slab.