sâmbătă, 27 februarie 2010

Vizualizarea, ca tehnică de vânzări

Azi vom vorbi despre o tehnica ce va poate parea Voodoo la prima vedere, dar care este explicabila stiintific. Tehnica despre care vreau sa va vorbesc se numeste "vizualizare".

Eu folosesc aceasta tehnica atunci cand ma pregatesc pentru un moment important intr-o vanzare sau un eveniment crucial de marketing, o negociere s.a.m.d.

Cum functioneaza:

  1. Mai intai imi clarific foarte bine cadrul intalnirii. Sa zicem ca urmeaza sa fac o prezentare decisiva in fata marelui grangure de la client, omul care poate lua pe loc decizia sa lucreze cu noi. Cine va mai participa? Cum arata? Incerc sa-mi imaginez fetele lor, daca i-am cunoscut. Unde se va tine intalnirea? Daca stiu sala, incerc sa vad sala populata cu oameni, exact cum cred ca se va intampla. Daca nu stiu nici sala, nici oamenii, atunci imi imaginez o sala si oameni.
  2. Ma pregatesc perfect: prezentarea, gesturile, intonatia, toate amanuntele prezentarii. Pana aici nimic deosebit. Acum urmeaza:
  3. Acum si numai acum, singur in camera sau masina, relaxat, inchid ochii si ma imaginez pe mine tinand prezentarea, ca si cand as fi deja acolo: cum intru, imbracat cu cel mai bun costum, sigur pe mine si relaxat; cum dau mana cu ei; cum spun o gluma si ei rad; cum incep prezentarea. Ma imaginez vorbind, facand gesturile pregatite, imi imaginez fetele lor pe care se citeste interesul si aprobarea. Ma imaginez fiind magistral si avand un succes nebun. Ma imaginez primind laude pentru prezentare si obtinand ceea ce vreau. Totul e perfect!

De ce este importanta vizualizarea? Pentru ca iti da posibilitatea sa te vezi, cu ochii mintii, din afara persoanei tale; pentru ca iti da incredere si forta; pentru ca te linisteste. Vei intra ca dresorul in cusca leilor, ii vei imblanzi, ii vei pune sa sara prin foc si vei culege aplauze.

Faceti asta o data si apoi spuneti-mi cum a fost! Pasiti ca Napoleon, prezentati ca Dale Carnegie, negociati ca Donald Trump, fiti inspirati ca Warren Buffet si norocosi ca Bill Gates. Vizualizati-va astfel pe voi, super-vanzatori si super-marketeri, alesi ai sortii si rasfatati ai norocului si vreau sa vad cine va va sta in cale!

Niciun comentariu: