Motto: Early to bed, early to rise, sell hard and dollarize - Jeffrey J. Fox. Aici sunt cateva lucruri intr-unul:
- Supervanzatorul incepe sa vanda atunci cand competitorii lui isi beau cafeaua de dimineata sau se barbieresc. El are prima intalnire de dimineata si isi incepe ziua de la scorul de 1-0 sau chiar 2-0 in favoarea lui. Pentru asta trebuie sa fie odihnit, asa ca nu sta noaptea sa se uite la prostii, la televizor.
- Supervanzatorul planifica. Spre deosebire de marea masa care merge la serviciu ca sa munceasca, supervanzatorul stie de cate leaduri are nevoie pentru o oportunitate si de cate oportunitati pentru o vanzare. Astfel, el stie care este nivelul minim de efort de care are nevoie pentru a avea succes.
- Supervanzatorul asculta si pune intrebari, nu vorbeste ca o moara stricata odata ajuns in fata clientului. El nu presupune nimic, doar intreaba. Supervanztorul nu prescrie niciodata fara sa diagnosticheze.
- Supervanzatorul nu urmareste orice oportunitate, din orice industrie. El stie ca pentru un pescar, cel mai important factor pentru succes este pestele, asa ca el pescuieste numai in baltile in care pestele se gaseste in abundenta.
- Supervanzatorul nu are competitori. El nu concureaza decat cu indecizia clientului. El nu are competitori, pentru ca nu vinde acelasi lucru ca si cumparatorii sai. El este diferit si iti poate explica in doua vorbe de ce.
- Supervanzatorul nu vinde produse si servicii. El vinde bani. Ca nimeni altul, el dolarizeaza oferta sa aratandu-i clientului care este valoarea in bani pe care o obtine acceptand oferta sa si cat il costa daca nu o accepta.
- Supervanzatorul este politicos cu toata lumea, de la portar, la sotia presedintelui. Oriunde se duce este respectat, admirat, placut si toti doresc sa ii faca pe plac. El creeaza relatii puternice si de durata.
- Supervanzatorul nu crede in succes. El stie ca va avea succes, asa ca se poarta cu fiecare prospect ca si cand i-ar fi deja client.
- Supervanzatorul este educat si informat. El invata neobosit cum sa vanda mai bine, el studiaza industria in care activeaza, citeste reviste de specialitate si este recunoscut drept o autoritate in domeniul sau.
- Supervanzatorul face ceea ce majoritatea vanzatorilor nu fac: el ii cere clientului sa cumpere, odata ce si-a prezentat oferta.
- Supervanzatorul creeaza aliante voluntare. De la colegi si pana la parteneri, toti vor sa faca parte din echipa lor, pentru ca le ofera ceea ce altii doar promit: succes!
- Supervanzatorul nu minte si nu inventeaza. Cei care il cunosc spun despre el precum germanii: Ein man, ein Wort!
- Supervanzatorul prospecteaza continuu. El stie ca odata ce te-ai oprit din prospectare, iti prefatezi esecul.
- Supervanzatorul face follow up la intalniri, scrie in CRM, documenteaza tot ceea ce face: el are un sistem și nu lasă nimic la întâmplare.
- Supervanzatorul cere referinte de la clientii multumiti, pentru ca stie ca nicio metoda de prospectare nu este mai buna decat recomandarea unui client multumit.
- Supervanzatorul se comporta cu demnitate intotdeauna. El nu cerseste comenzi si nu accepta umilinte din partea nimanui. La nevoie, se ridica si pleaca.
- Supervanzatorul nu vinde in pierdere. Pentru a face bani, nu trebuie sa pierzi bani!
- Supervanzatorul nu cedeaza si nu abandoneaza. Esecurile de parcurs, vremea rea sau comoditatea dupa masa de pranz nu exista pentru el.
- Supervanzatorul nu pierde vremea cu gradele inferioare. El face vanzarea la varf, acolo unde se iau deciziile si se aproba fondurile.
- Supervanzatorul munceste mult si cu cap, dar nu este workoholic. El stie ca o viata echilibrata este importanta pentru succes si mentine intr-o permanenta stare de echilibru cariera, cu viata de familie si nevoile sale personale.
Pana la urma, este cazul sa zambiti prieteni: obiceiurile bune pe care le puteti demonstra pentru a deveni supervanzatori sunt mai multe decat cele rele!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu