marți, 10 noiembrie 2009

Ce inseamna sa iubesti ceea ce faci

Inainte sa termin facultatea am inceput o mica companie de constructii impreuna cu tatal meu. In fapt, el a fondat-o, iar eu l-am ajutat. Mai intai am carat pietris cu galeata pe acoperisul unui bloc, unde castigasem prima lucrare, apoi am facut oferte, devize de construcii, situatii de lucrari, tot ceea ce era necesar. Eram incredibil de incompetent si de entuziast. Nu simteam oboseala si nu spuneam niciodata ca nu vreau sa nu pot sa mai lucrez inca vreo cateva ore. Nici macar atunci cand ar fi trebuit sa o fac pentru a evita greseli costisitoare cauzate de oboseala.
Nu-mi placea ceea ce faceam - eram indragostit de ceea ce faceam. Pe urma am facut alegeri gresite si m-am regasit adesea in locuri si slujbe care nu-mi placeau.

Toti cei care m-au recrutat mi-au reprosat ca mi-am schimbat locul de munca la 2-3 ani. Nu am inceput nimic fara entuziasm si nu am plecat de nicaieri atat timp cat simteam inca "focul" in mine. Nu regret. Regret doar ca nu am plecat destul de repede din unele locuri.

Acum simt aceeasi energie cand ma trezesc pentru a lucra pentru Consult Blue. Intotdeauna mi-am dorit sa fac training si consultanta, numai ca pana acum eram prea tanar, lipsit de experienta si nu aveam ce oferi. Acum am.

Am dezlegat puterea pasiunii. Aceasta putere exista in toti oamenii. Trebuie doar sa descopere ce le-ar placea sa faca si sa faca acel lucru. Exista un gigant in fiecare, un gigant care asteapta sa fie descoperit.

Familia si societatea ii tin pe multi inlantuiti:
- Mai intai, trebuie sa-ti faci o cariera, fiule. Sa gasesti o slujba buna si sigura!
- Trebuie sa-ti iei o diploma si sa-ti gasesti o slujba bine platita!

Prostii! Trebuie sa schimbi cat mai multe slujbe pana gasesti ceea ce te pasioneaza! Trebuie sa castigi experienta si sa inveti sa te reinventezi! Trebuie sa fii flexibil si adaptabil, nu stabil si fidel!

Fiecare zi care trece ne apropie de moarte. Nici macar nu stim cand va veni sfarsitul. Pe la 50 de ani ne vom face bilantul si vom iesi din confruntarea cu alegerile pe care le-am facut fie senini si impacati, fie amari si frustrati.

Nu va varati singuri dupa gratiile unei vieti anoste, cenusii! Riscati sa fiti fericiti! Gasiti ceea ce va place sa faceti! Stati numai langa persoana pe care o iubiti! Scufundati-va in sentimente si lasati ratiunea in urma sentimentelor: nu exista ratiune fara sentimente!

Traiti si fiti fericiti!

Niciun comentariu: