luni, 3 august 2009

Ce inseamna sa faci vanzari in viziunea lui Zig Ziglar

Zig Ziglar este autorul a numeroase carti de management, dezvoltare personala si vanzari. Zig Ziglar a trait o viata plina, bogata, armonioasa urmand principiile pe care le preda deja de multi ani altor oameni.

Omul este un adevarat intelept. Definitia lui despre vanzari este atat de profunda, incat merita analizata cu atentie>

”Poti sa ai tot ce iti doresti in viata daca doar le dai altor oameni suficient din ceea ce isi doresc ei” -Zig Ziglar

Discursul vanzatorului esuat este o tirada de neoprit despre produsul sau serviciul pe care il vinde si despre ceea ce are el nevoie: sa vanda. Am vazut adesea forme monstruase ale acestui egoism agresiv: tehnici cum ar fi ”daca nu vand un aspirator azi ma da seful afara”; ”cumparati de la mine si ma veti ajuta sa castig concursul de vanzari care are loc la noi in firma” s.a.
Clientului nu-i pasa de vanzator si ce vrea el sa faca cu comisionul in caz ca il convinge sa cumpere. Aceste abordari sunt ineficiente si prosetesti.

Vanzatorul profesionist cauta sa inteleaga problemele cu care se confrunta clientul si se ofera sa-l ajute sa le rezolve. El se comporta ca un consultant, trece de partea clientului. Super-vanzatorul intelege care sunt obiectivele clientului si ce isi doreste el de la viata si isi pozitioneaza oferta astfel incat achizitia sa-l ajute pe client sa isi atinga obiectivele.

Super-vanzatorul este etic si se retrage daca nu are nimic de oferit: el este acolo ca sa schimbe viata clientului in bine, nu ca sa-l jecmaneasca.

Clientii simt cand au de a face cu oameni onesti, dornici sa ajute prin oferta lor. Pentru ca vanzatorul ii ajuta sa isi atinga obiectivele, ei sunt de acord sa-l ajute pe vanzator la randul lor, oferindu-i banii lor.

Urmand filozofia de viata a lui Ziglar veti ajuta oamenii, va veti bucura de stima si recunostinta lor si va veti atinge si voi, la randul vostru, obiectivele personale.

Niciun comentariu: