Ce functioneaza?
LinkedIn si Plaxo le utilizez ca sa ajung la oameni cu care vreau sa ma intalnesc. Fie ii contactez direct, fie cer unui cunoscut sa ma introduca, de obicei reusesc sa stabilesc o conexiune cu cel pe care il caut. Uneori asta duce la o vanzare, ceea ce face sistemul sa aiba cu adevarat valoare.
Prin urmare, Plaxo si LinkedIn sunt canale excelente de comunicare si folosesc in Lead Generation.
Daca ai ce spune, un blog este un instrument excelent ca sa te pozitionezi ca fiind expert intr-un anumit domeniu. In plus, tot ceea ce scrii trebuie sa fie succint si te obliga sa-ti sistematizezi cunostintele si parerile. Unii dintre prospectii nostri sunt cititori ai blogului meu. Unii dintre cursanti il urmaresc si ei, ceea ce ne permite sa oferim valoare chiar si dupa ce cursul sau consultanta oferita s-au terminat.
Dezavantajul este ca blogul necesita un efort considerabil pentru a-l tine proaspat si alimentat cu teme interesante.
Blogul este un instrument de marketing eficient. Cititorii si scriitorul beneficiaza de avantajele lui in mod egal.
Cat m-am lamurit despre Twitter, el poate fi folosit eficient in doua moduri:
- Asa cum l-au proiectat realizatorii lui, il poti folosi pentru a spune celor interesati de tine ce faci in acel moment. Asta ajuta la zugravirea unei imagini neconventionale, in afara spatiului public a persoanei tale. Umanizarea ta poate folosi in vanzari pentru ca va crea premisele stabilirii unor relatii mai profunde si mai calde cu oamenii.
- Un alt mod de a folosi Twitter mi-a fost laudat ieri de o domnisoara specialist in marketing care m-a criticat (constructiv si pe buna dreptate) pentru ca nu folosesc potentialul Twitter pentru a tine legatura cu clientii si potentialii clienti si ca sa atrag trafic pe blog. Are dreptate, multe companii isi anunta produsele noi pe Twitter. Daca ceea ce spui este important, Twitter poate ajuta.
Twitter este bun ca sa atragi atentia in directia dorita de tine.
Ce nu functioneaza?
Daca vinzi carti, CD-uri sau orice altceva care nu necesita sa fie probat si are o valoare destul de mica pentru a fi comandat prin Internet, atunci poti utiliza retelele sociale pentru a atrage cumparatori pe site-ul tau tranzactional si pentru a face bani imediat. Totul, cu conditia sa ai ceva ce este dorit de cei care utilizeaza respectiva retea sociala. Chestiunea este insa delicata, pentru ca vanzatorii agresivi sunt o plaga pentru multe retele sociale. Oamenii tind sa se dezangajeze din retea daca se simt hartuiti de mesaje evidente de vanzare. Pentru a fi eficient trebuie sa fii persuasiv, sa nu pari ca faci o oferta ci oferi ajutor.
Grupurile din LinkedIn sunt in mare masura un esec. Mesajele de vanzare agresive deturneaza atentia de la dezbatere si ii irita care sunt acolo pentru ca ii intereseaza tema grupului. In final, toata lumea abandoneaza discutiile si grupul se stinge incet, incet.
Nu merge sa iesi in retelele acestea cu mesaje vadite de vanzare. In loc sa spui ”Mare oferta, mare, cartea «Cum sa faci avere din widgeturi fara sa transpiri»”, trebuie sa momesti oamenii cu mesaje interesante: povestesti despre ideile formidabile din carte; le spui cum ai descoperit o sursa noua de inspiratie; spui ca de maine vrei sa aplici cele scrise in carte; initiezi o controversa etc. Oamenii iti ofera atentia lor daca spui ceva inteligent, altfel nu!
Multi vanzatori cred ca ajunge sa stai in birou si sa freci site-urile de social networking incontinuu. Nu merge! Mai ales daca ceea ce vindeti este scump si complex, uitati de ideea asta! Va folositi de noile canale de comunicare pentru a ajunge in fata prospectului, nu pentru a face vanzarea! In final, succesul vostru ca vanzatori va fi decis de numarul si calitatea interactiunilor de vanzare intr-o perioada data. Daca social networking nu va da sansa sa va intalniti cu mai multi oameni interesati de oferta voastra, atunci nu merita folosite! Sau poate trebuie sa schimbati modul in care le folositi!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu