joi, 12 februarie 2009

Vanzari pentru nevanzatori


Ieri am semnat un contract nou cu o companie de servicii IT. Contractul prevede instruirea consultantilor companiei in domeniul vanzarilor consultative. Scopul clientului nostru este ca specialistii sai sa vada oportunitatile la client si sa se angajeze in vanzare din pozitia lor de consultanti tehnici, acceptati si respectati de client pentru rolul lor de sfatuitori ai clientului. Am mai vazut astfel de initiative la alte companii, dar este pentru prima data cand asteptarile sunt corecte si proiectul are sanse mari de reusita.

Am semnat la restaurant, dupa o masa placuta. Dupa ce am glumit putin pe seama celor care vor plati, am conchis ca este randul nostru, mai ales ca noi am vandut si, pentru ca noi am facut bani, noi trebuie sa platim.

Clientul meu a zambit amuzat si mi-a spus: ”Poate nu-ti dai seama, dar eu am sa fac mai multi bani decat voi in urma acestui contract.”

Fara indoiala ca avea dreptate: fie si numai o singura vanzare realizata de consultantii sai in urma cursului nostru ”Vanzari consultative pentru consultanti” si ROI-ul va fi foarte mare!

Intr-adevar, acum mai mult decat oricand, companiile trebuie sa-si evalueze personalul prin prisma abilitatii de a aduce clienti noi sau a-i pastra pe cei vechi. Toti angajatii trebuie sa aiba o legatura cu aducerea de clienti noi sau pastrarea celor vechi.

Niciun comentariu: