joi, 17 februarie 2011

Unde stau managerii hotelurilor in vacanta?

Te afli intr-o tara straina. Ajungi la hotel rupt de oboseala, dupa calatorie si cateva intalniri.

Mai intai inspectezi camera si baia, ca sa vezi unde ai nimerit. Dupa aceea cauti telecomanda televizorului si il pornesti. Pornesti cautarea dupa stiri intr-o limba pe care sa o poti intelege. Dupa aceea, speri sa gasesti si un program care sa te destinda, dupa ce vezi stirile si dupa ce faci un dus.

Surpriza! Toate programele sunt in limba locului, pe care tu nu o intelegi. E si CNN-ul, dar numai pe lista de langa televizor, nu si in grila. La pozitia la care ar trebui sa fie CNN, ai un splendid ecran albastru.

Dai televizorul pe un post oarecare: ce mai conteaza din moment ce tot nu intelegi nimic? Deschizi computerul si te resemnezi sa citesti ziarele pe net.

Ce-o fi in capul managerilor de hotel? Ce-i greu de inteles ca un calator aflat in tara straina vrea sa vada si el niste stiri in limba engleza (daca nu se poate sa ai canale din tara lui) si apoi se va multumi cu un film sau un documentar? De ce cred ca doamnele care se uita acasa la Diva sau HBO se vor uita aici la filme intr-o limba pe care nu o inteleg? De ce nu se poate sa le oferi barbatilor stiri, sport si documentare ca sa se simta ca acasa?

Unde stau managerii de hotel cand calatoresc in strainatate si de ce nu simt si ei acelasi lucru pe care il simte calatorul obisnuit?

Cum este posibil ca un asemenea serviciu de 2 bani sa supravietuiasca de atatia ani in majoritatea hotelurilor? De ce nu functioneaza piata in ce-i priveste?

Un comentariu:

George spunea...

Probabil ca stau la pensiuni, unde personalul e prietenos si televizorul pe hol, ca or fi satui de stat la hotel toata ziua.
Hotelurile nu fac parte din zona care se schimba rapid si cauta performanta doar pentru inmultirea numarului de stele si cresterea tarifelor. Scrie la tabelul de evaluare ca trebuie sa aiba televizor? Au. Merge? Da. E in tabel o lista de posturi obligatorii? Nu. Si atunci ce vrei?
Tot sistemul de booking, destul de complicat, ii face sa gazduiasca in majoritatea cazurilor "prizonieri". Se plateste de cele mai multe ori in avans, daca te razgandesti platesti cel putin o noapte, samd... Atunci de ce sa se forteze, mai ales ca si concurenta locala functioneaza cam la fel. Eu de cate ori pot controlez inainte de rezervare comentariile de pe tripadvisor.com sau alte siteuri de specialitate, dar si acestea trebuie preluate cu atentie.
Oricum, daca ai avut Internet stabil in camera, e ceva.