luni, 28 februarie 2011

The coming economic collapse

Criza economica din 2008 a cazut ca un traznet pentru majoritatea oamenilor. Eu nu am fost chiar atat de surprins si nu pentru ca sunt atat de destept, ci pentru ca mi-am adus aminte ca in 2007 ascultasem un audiobook, The Coming Economic Collapse, de Sthephen Leeb si Clen Srathy, iar scenariul mi se parea cunoscut.

Am mai scris despre convingerea mea ca in 2008 criza a inceput printr-o stopare brutala a cresterii economice datorata cresterii pretului petrolului la peste 145 US$/baril si nu am se revin.

Stephen Leeb a intuit nu numai evenimentul determinant care urma sa lanseze criza (cresterea pretului petrolului), ci si nivelul acestuia (peste 135$), ca si amploarea crizei si masurile pe care le vor lua guvernele.

Ideea este ca petrolul nu s-a inmultit intre timp, ci s-a consumat, iar refacerea economica este amenintata de revolutiile din tarile arabe. Petrolul este 120$/baril si, daca situatia continua, vom recadea in criza. Tineti minte, de la 135$/baril, economiile nationale se scufunda in recesiune!

Ma rog, v-am avertizat, dar sper sa nu se ajunga acolo!

Niciun comentariu: