Dar este o iluzie, nu este asa! Pietele inca se dezvolta. Ba chiar o fac cu o viteza ametitoare! Modelele de afaceri ale anilor trecuti, bazate pe cerere mare si o oferta care incerca sa tina pasul cu cererea, au fost serios zdruncinate. Acum este momentul ca oamenii de afaceri revolutionari sa incerce noi produse, sa faca noi propuneri clientilor. Este un moment in care unii mor, doar ca sa lase loc unora mai buni si mai adaptati.
Atitudinea ”doom and gloom” este atitudinea victimei, a condamnatului si precede infrangerea. In locul acestuia, antreprenorii trebuie sa gaseasca spiritul revolutionar al adolescentului, gata sa puna sub semnul intrebarii tot, sa stearga cu buretele si sa se reinventeze cu totul.
Conducerile companiilor ar trebui sa se intalneasca din cand in cand in sesiuni de contestare, in care sa puna sub semnul intrebarii toate practicile de afaceri tabu. De exemplu, ei ar putea spune: stiu ca modelul nostru de afaceri implica sa ne ducem noi la sediul clientilor ca sa vindem, dar cred ca mi-ar place sa vad ca vin clientii la noi, isi configureaza singuri comanda, si-o incarca si si-o transporta singuri. Oare cum ar arata afacerea noastra si ce ar trebui sa facem ca sa se intample asta?
Haideti sa indraznesc cate va predictii:
- Industria de masini intra intr-o perioade de turbulenta similara cu inceputul secolului XX. Noi nu stim cu ce combustibil vor merge masinile viitorului, nici cine le va fabrica, dar stim cu certitudine ca nu vor mai merge cu benzina.
- nu stiu care este carnea pe care o vor consuma cu precadere romanii peste 10 ani, dar stiu sigur ca nu va fi carnea de porc.
- Nu stiu ce vor citi la micul dejun oamenii in 2020, daca vor fi ziare sau bloguri, dar stiu cu certitudine ca nu vor fi tiparite pe hartie.
Ei, ce ziceti?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu