Daca vinzi ca sa traiesti trebuie sa te lasi manat de foame. Lasa foamea sa te scoata din casa si sa te arunce in fata clientilor. Vinde ca si cand maine ar depide de azi (asa si este!). Daca iti este destul de foame si daca ai si spirit de invingator, poti sa asiguri un viitor bun familiei tale.
Daca vrei sa te imbogatesti, vinde ca un profesionist. Fii un Hagi al vanzarilor: tehnic, profesionist, impecabil, un artizan al vanzarilor. Admiratorii sa se inghesuie sa te vada, competitorii sa te evite! Vei face multi bani si vei fi respectat.
Daca vrei sa redefinesti succesul, inceteaza sa vinzi si incepe sa evanghelizezi! Inceteaza sa urmaresti profiturile: nu este nevoie, caci vei fi preferatul zeilor atunci cand vei reusi. Scopul tau nu mai este sa iti faci cota, sa atingi previziunile de venituri si profit, ci sa schimbi lumea.
Succesul cu S mare si aurit, vine atunci cand arunci in aer ierarhiile si regulile. Asa a facut Bill Gates cand a anuntat ca scopul lui este "sa puna un calculator pe fiecare birou si in fiecare casa". Asa a facut Steve Jobs cand a anuntat ca McIntosh vrea sa ajute oamenii sa fie mai productivi si mai creativi. Cand obiectivul tau este sa schimbi lumea, incetezi sa mai vinzi si incepi sa raspandesti Cuvantul, nu mai ceri oamenilor sa cumpere, ci sa vina alaturi de Cauza! Nu mai vinzi, ci evanghelizezi.
Marile companii au in structura lor posturi precum Chief Evangelist, dar putini se ridica la inaltimea misiunii lor. Marii evanghelisti raman Bill Gates, Steve Jobs, Steve Wozniak, Alfred Sloan, Akio Morita, Sam Walton, Ted Turner, Michael Dell, Donald Trump, Ross Perot s.a.
Primul lucru de care ai nevoie pentru a evangheliza, este un mesaj mesianic. Ceva cum ar fi "connecting people", "pizza fierbinte livrata in 30 minute sau este gratis", ceva care sa capteze imaginatia si simturile.
Al doilea lucru de care ai nevoie, este un dusman. Nu poti predica fara un Dusman. Dumnezeu, nu ar mai fi Dumnezeu fara Diavol. Raiul ar fi anost fara iad.
Microsoft si Apple au avut un dusman bun in IBM, Dell in HP, Nike in Puma si Adidas, Pepsi in Coca Cola, Airbus in Boing etc. Ai nevoie de un dusman rau si mare, care sa iti motiveze oamenii si sa inspaimante publicul. Esti David. Daca vrei sa devii o legenda, iti trebuie un Goliath.
Al treilea lucru de care ai nevoie, este un evanghelist. Nu oricine are magnetismul unui evanghelist autentic. Evanghelistul trebuie sa fie sincer, sa creada in mesajul sau mesianic si sa aiba forta lui Moise. Asta trebuie sa fii tu.
Probabil ca va ganditi deja ce am mancat si mi-a facut atat de rau ca am inceput sa bat campii despre evanghelizare. Serios? Ia ganditi-va putin la adeptii si inamicii Microsoft, la cei care cred ca Oracle e mai tare decat Microsoft in baze de date indiferent de aplicatie si context, la cohortele de fani ale BMW, Mercedes, Apple, Ikea etc.
Nu vi s-a parut niciodata ca interlocutorul e sarit, ca nu gandeste si nu accepta niciun argument logic cand este vorba de firma/ produsul caruia ii este loial? Daca avem enoriasi, trebuie sa existe si religie. Nu ies prozeliti fara evanghelist!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu