marți, 16 decembrie 2008

Despre dificultatile prospectarii si modul in care ne ingreunam viata


Dl. G este director general la o firma deja trecuta de statutul de firma mijlocie. Dl. G este fondatorul companiei. Ii place sa povesteasca oricum cum a infiintat firma in urma cu aproape 20 de ani. Parca au trecut o mie de ani de cand era vanzator, secretara, om de service si femeie de serviciu. Daca Dumnezeu il tine sanatos, cine stie unde va fi peste inca 20 de ani.

Azi de dimineata, de pilda, a avut o sedinta foarte importanta in care au luat hotarari foarte importante pentru cresterea eficientei fiecarui angajat: o investitie importanta in sistemul IT al companiei va elimina sursele de distragere a angajatilor de la munca lor si va intari securitatea companiei. Un nou firewall va proteja compania de amenintarile din afara. Softul de monitorizare a angajatilor va elimina messenger-urile, emailul personal tip Google sau Hotmail, navigatul pe site-uri care nu au legatura direct cu postul fiecarui angajat, astfel incat toata lumea sa se concentreze la lucrul pe care il are de facut.

In plus, toata corespondenta este sortata de secretare, accesul este monitorizat cu carduri de acces si cu inregistrari video etc. La intrare este un articol care avertizeaza ca nu este permis accesul persoanelor care nu au o intalnire stabilita in prealabil si care nu sunt insotite de un angajat al companiei. Accesul vanzatorilor ambulanti este cu desavarsire interzis.

Acum, ca a rezolvat lucruri atat de importante, are o intalnire cu departamentele de vanzari si marketing. Este a ”n”-a oara cand analizeaza scaderea eficientei promovarii si vanzarilor directe. Campaniile de marketing direct devin tot mai costisitoare, in timp ce eficienta lor scade. Vanzatorii se plang mereu ca le este tot mai greu sa contacteze prospectii. Daca s-ar fi vaitat la fel de mult ca ei acum 20 de ani, nu ar mai fi crescut firma asta niciodata!

Heeeei! Dle. G! Pai toti grangurii ca matale instaleaza firewall-uri, sisteme de monitorizare a angajatilor, anti-SPAM-uri, controlul corespondentei si controlul accesului, asa ca nici vanzatorii si marketerii tai nu au mai mult succes decat ai altora! Dupa ce ca tot mai multe firme fac promovare, tot mai multe firme investesc pentru a se feri de promovare!

Eu cred ca este o ipocrizie si o prostie sa ne asteptam ca noua sa ni se deschida usile, in timp ce trantim propria usa in nasul furnizorilor! Pur si simplu, ar trebui sa ne tinem usa deschisa, sau macar intre-deschisa si sa acceptam vanzatorii pentru ca:
  • este modul in care economia functioneaza spre binele tuturor
  • ce tie nu-ti place, altuia nu-i face
  • vom afla despre produse si servicii despre care nu stim ca exista si ne pot face viata mai placuta si afacerea mai profitabila.

Niciun comentariu: