duminică, 11 aprilie 2010

Materiale de marketing bune sau deloc!


In Romania nu gasesti o companie specializata in redactarea materialelor de marketing sa dai cu tunul (exceptand Consult Blue, desigur). Cu ani in urma nu am gasit nici macar un freelancer care sa-mi scrie materialele de marketing pentru Chara Software.

Asta e grav, pentru ca majoritatea leafleturilor de marketing sunt vechi si neactualizate. Chiar daca sunt actualizate, limbajul in care sunt scrise se doreste tehnocrat, dar este de fapt pompos, tehnicist si arogant, facand materialele de marketing ale majoritatii companiilor plictisitoare si enervante dar nu si informative. In fapt, daca ai vrea sa te razbuni pe cineva, ar trebui sa-l fortezi sa citeasca materiale de marketing vreme de vreo doua ore. Cred ca l-ai plictisi cat sa ceara concediu.

Materialele de marketing: brosurile, pliantele, white-paper-urile, studiile de caz, sunt instrumente de vanzare! Ele trebuiesc proiectate din perspectiva clientului si nu a inginerilor care dezvolta produsele!

Materialele de marketing pompoase, tehniciste, stufoase, egomaniace, nu fac altceva decat sa cheltuiasca banii companiei si sa umple cosurile clientilor. Sunt o pierdere de bani si efort care ingreuneaza, nu ajuta vanzarile! Daca nu puteti merge la client cu brosuri decente, mai bine lasati-le acasa!

Vanzatorii trebuie sa aiba curajul de a cere materiale de marketing de calitate. Daca departamentul de marketing protesteaza, sau directorul de vanzari, sau directorul general, sau nevasta directorului general ori amanta sa, atunci fie cereti parerea clientilor cu privire la materialele de marketing, fie aruncati-le in primul cos de gunoi care va iese in cale. In orice caz, nu mergeti cu porcarii la clienti, pentru ca riscati sa le citeasca si sa nu va mai raspunda la telefon!

Niciun comentariu: