
Dl. Y era motivul pentru care participam la intalnire, deoarece colegul meu era dispus sa renunte la vanzare, numai sa nu se mai intalneasca inca o data cu dl. Y, pe care mi l-a descris ca pe un prost ingamfat si lipsit de maniere elegante.
Mi-am dat seama repede ca aveam de-a face cu o echipa ”bad cop-good cop”, asa ca am inceput destul de relaxat negocierea. Dl. Y m-a adus rapid intr-o zona conflictuala, unde m-a acuzat cu agresivitate ca vreau sa-l pacalesc si mi-a cerut sa justific de ce preturile noastre sunt mai mari decat ale SCALA, ceea ce nu era oricum adevarat. Cand i-am spus ca preturile noastre nu sunt mai mari decat ale SCALA, el m-a acuzat ca l-am facut mincinos. Am vrut sa ma ridic de la masa, dar dl. X, politistul bun, a insistat sa ne calmam, si-a cerut scuze si a preluat negocierile.
In final ne-am despartit in termeni cordiali, atat cu dl. X, cat si cu dl. Y, batand palma pentru o intelegere acceptabila pentru ambele parti. In ciuda acordului verbal, nu am vandut, pentru ca dl. X s-a razgandit si nu a mai cumparat deloc ERP. Cred ca a fost influenta dlui. Y, dar nu pot fi sigur 100%. Dl. Y era plin de idei fantasmagorice ca aceea pe care mi-o expunea dl. X ca sa justifice faptul ca s-a razgandit.
Timpul a trecut (nu mult) si m-am pomenit ca am cumparat servicii de la o firma a dlui. Y. Implementarea a ceea ce cumparasem de la dl. Y era treaba unei colege. Aceasta mi-a cerut sa particip la o intalnire cu dl. Y, deoarece dl. Y tine mortis sa creasca valoarea contractului si nu se trece la livrare pentru ca dl. Y se considere in stare de negociere si nu de livrare. Dl Y dorea sa modifice contractul dintre companiile noastre incluzand in el servicii de care, sincer vorbind, oricum nu aveam nevoie.
A urmat o intalnire amuzanta, in care l-am prajit pe dl. Y, in propria tigaie, cerandu-i pe de o parte sa execute intocmai si in conditii de 100% calitate contractul deja semnat si refuzandu-i orice sansa de a ne mai vinde ceva, orice.
Dl. Y este ceea ce numesc americanii ”asshole” iar romanii neam prost. Mai intai a incercat sa ne patroneze de la inaltimea varstei sale si a unei presupuse, de el, intelepciuni si experienta. Cand a vazut ca nu tine, a incercat sa ne sugereze ca este unul dintre prietenii apropiati ai actionarului majoritar al firmei in care lucram, moment in care l-am felicitat si am continuat sa ii refuzam cererile. Apoi a spus ca-l suna sa se planga de lipsa noastra de intelegere, iar noi i-am spus ca poate sa o faca pe loc, pentru ca oricum am vrea sa ne luam o cafea si putem face o pauza de 5 minute. Dezumflat complet, a apelat la mila noastra, explicandu-ne ca el ne-a oferit un pret atat de bun pentru ca spera sa poata majora suma extinzand contractul. Daca nu reuseste asta, atunci inseamna ca a vandut in pierdere. Evident, l-am refuzat de fiecare data si am privit cum paraseste biroul nostru stors de vlaga, invins si umilit.
Donald Trump are o vorba buna: Fii atent pe cine calci pe picioare cand urci scarile: vei da de aceleasi persoane la coborare!
Eu as spune ca un vanzator bun este mereu politicos si corect, cu oricine se intalneste: la restaurant, la doctor, pe strada, la volan sau la stadion. Nu stii niciodata cine si cui va povesti despre ziua cand te-ai dat in spectacol sau ai dovedit aroganta prosteasca!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu