Cand am scris postarea anterioara, chiar nu stiam ce poti face pentru a valorifica aceasta tendinta a omului de a-si schimba opiniile si reactiile in functie de starea de spirit indusa anterior. Chestia asta se numeste in engleza "Priming": "Activarea de reprezentari sau asocieri din memorie chiar inainte de a actiona sau a indeplini o sarcina."
Practic si concret vorbind, ce putem face? Iata la ce m-am gandit eu:
- Cand ii invitam pe prospecti la un seminar la munte sau la mare, ii transpunem intr-o alta situatie, care le evoca alte sentimente ca: placerea de a iesi in natura; sentimentul ca li se ofera o vacanta; sentimentul ca ca primesc un cadou etc. In mod intuitiv companiile fac asta, dar lasa lucrurile putin la intamplare. Ce-ar fi daca am controla un pic mediul si expunerea. Daca inainte de o prezentare in care avem nevoie de ei sa gandeasca logic, cu capul si nu cu inima, le-am prezenta o problema de logica, care face aparent parte din prezentare? Sa zicem un studiu de ROI. Sau, daca vrem sa intarim legaturile de parteneriat, le-am spune o poveste despre 2 camarazi, sau seara le-am prezenta un film pe tema asta? Pariu ca merge!
- Unele firme isi incep prezentarea cu un film de prezentare realizat de o companie specializata. E un spot de maxim 3 minute care subliniaza cat de mare si tare e compania lor. Am fost de fata la astfel de prezentari si impresia produsa era puternica. Problema este ca vanzatorii primesc filmuletul si-l folosesc nediscriminator, adica si cand ajuta, si cand strica. Daca te numesti, sa zicem, Oracle, filmuletul cu "cel mai tare din parcare" este util la o firma mare, care vrea un furnizor pe masura, dar este intimidant la un IMM care vrea sa fie tratat ca fiind client important si intelege ca o multinationala de 20 mld USD anual nu-l va vedea niciodata ca pe o prioritate.
- Ce-ar fi, daca ai incepe prezentarea solutiei tale cu un mic dialog ca de exemplu:
-Dle. Prospect, va rog sa-mi povestiti ultima achizitie de mare succes pe care ati realizat-o!Cand termina spui:
-Dle. Prospect, a fost o lectie despre cum se procedeaza! Haideti sa facem asa! Ba, mai bine, haideti sa incercam sa facem si mai bine!
Dupa aceea faci prezentarea conectandu-te mereu la povestea clientului. Asta e tare! Trebuie sa mearga-eu unul sunt hotarat sa o incerc a.s.a.p. Daca o incercati voi inaintea mea, nu o tineti pentru voi: bagati un comentariu aici!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu