vineri, 6 mai 2011

Cu spatele la perete

Cea mai importanta componenta a succesului in vanzari este motivatia.

Ma gandesc la vanzatorii cei mai buni pe care i-am cunoscut si constat ca exista un singur element comun al momentului reusitei lor: s-a intamplat intr-un moment greu din viata lor, intr-un moment in care nu-si permiteau sa esueze.

Unul dintre ei fusese director general al unei companii de stat. A facut fata cu succes momentului dar nu si preluarii actionarului majoritar de catre o companie franceza. Pus in situatia de a incepe o noua cariera, in vanzari, omul a performat exceptional.

Un alt vanzator de succes in piata de IT din Romania a intrat in vanzari dupa ce afacerea sa de lobby nu mai functiona. Nu avea alternativa la succes.

Un vanzator pe care l-am recrutat chiar eu, a dat rezultate excelente si a avansat fantastic in cursul unui singur an in care a lucrat cu mine. Venea de la o companie care intrase in faliment si nu avea nici el alternativa la succes.

Un prieten apropiat a reusit in vanzari dupa ce a trecut printr-un faliment dureros. Imi marturisea ca daca ar fi stiut despre vanzari atunci ceea ce stie azi, afacerea lui nu ar fi dat niciodata faliment!

Eu insumi am inregistrat cele mai bune rezultate in vanzari cand am fost sub presiune: cand am avut cota de vanzari si cand ma intretineam din ceea ce vindeam, nu din salariu!

In fata unei confruntari oamenii pot adopta doua comportamente: lupta sau fuga. Trebuie sa-i angajezi in vanzari pe cei care aleg lupta!

Am angajat nu demult pe unul care a ales fuga in toata viata lui. M-am inselat si factorul lipsa a fost motivatia, nu inteligenta sau abilitatile.

Un comentariu:

raul spunea...

burn all bridges!

asta nu se aplica doar in vanzari, e universal valabila :)