marți, 17 mai 2011

Nepotrivirea de caracter, ca sursa a esecului in vanzari

Am un cativa prieteni care sunt vanzatori de mare forta, care realizeaza targeturi de cateva milioane de euro anual.

Unii dintre acestia prefera un mediu ordonat, guvernat de reguli precise, cu departamente de sustinere pentru presales, marketing si juridic care sa functioneze impecabil.

Altii prefera un mediu orientat spre proiect, cu reguli laxe, dar centrate spre rezultate, mai putin exact, dar mai flexibil, mai antreprenorial.

Oamenii si organizatiile nu pot fi combinati oricum. Daca omul are un stil antreprenorial si-l arunci intr-o corporatie rigida, se va sufoca. Daca omul este exact ca un ceas elvetian si are nevoie de reguli, se va simti pierdut intr-un start-up antreprenorial.

Nepotrivirea dintre cultura organizatiei si preferintele vanzatorului se termina de obicei prin demisie sau demitere, chiar daca vanzatorul este profesionist iar compania competitiva.

De cate ori ne angajam, trebuie sa avem in vedere ca trebuie sa existe compatibilitate intre noi si cultura organizatiei careia ne alaturam. De cate ori angajam, trebuie sa avem in vedere potrivirea culturala a candidatului fata de organizatia noastra.

Niciun comentariu: