luni, 27 septembrie 2010

Fish! Traieste-ti piata!

Cartile bune nu au nevoie sa fie lungi.

Aceasta carticica, buna cat sa o citesti in tren, sau sa o dai gata intr-o zi de weekend, este o poveste de afaceri cu talc.

Femeia din poveste este mama a doi copii si vaduva. Intreaga greutate a intretinerii familiei cade pe umerii ei. Asta o face sa fie foarte muncitoare, eficienta, dar si putin dispusa sa-si asume riscuri. Asta e prima problema de viata pe care o trateaza cartea: ce fac responsabilitatile din noi si coloana noastra vertebrala!

Sefii ei o promoveaza la conducerea departamentului care se ocupa de procesarea tranzactiilor, cel mai rau famat, mai ineficient si mai nedorit departament din firma. Sarcina ei este sa transforme acest departament dintr-unul problema, in unul care nu mai saboteaza competitivitatea firmei.

Personajul nostru gaseste un departament in care oamenii nu vin la lucru cu placere, in care munca este neplacuta, clientii (interni) sunt tratati prost, un loc definit ca o ”groapa de energie negativa”. Inspiratia vine din piata de peste, unde vanzatorii de peste au gasit metoda prin care sa-si faca munca interesanta, placuta, amuzanta. Ei au inteles cum este munca lor importanta pentru alti oameni, cu alte cuvinte, au gasit un sens in munca lor.

Oamenii au nevoie sa stie ca ceea ce fac are un sens, iar asta este ceea ce le lipseste angajatilor de la etajul 3.

Atitudinea, descopera tanara managera, atitudinea cu care abordezi orice munca, o poate face placuta sau neplacuta. Noi nu putem controla mereu ceea ce ni se intampla, dar putem controla modul in care raspundem provocarilor de tot felul!

Pas cu pas, intr-o demonstratie de forta manageriala si persuasiune, tanara manager se schimba mai intai pe sine, iar apoi pe colaboratorii sai. Ea le da un sens, le reda increderea in ei insisi si transforma etajul 3 intr-un loc in care munca nu mai este o povara.

Morala este ca aceia care raspund salutului prietenilor cu ”merg la scarbici”, cei cu mentalitatea de ”O my God is Monday Again!” au ales atitudinea gresita, iar aceasta le face serviciul sa devina ”scarbici”. Ei sunt primii care ar trebui sa citeasca aceasta carte!

Niciun comentariu: