Cele mai multe piese de mobilier le-am cumparat de la IKEA si Fortismob, doua firme de la care se poate invata ceva in timp de tranzitie.
IKEA ofera mobila de calitate mare la preturi medii. Cine are ceva de comentat la asertiunea mea referitoare la calitate mare, probabil nu a cumparat inca de la IKEA. Mobila nu este din segmentul premium, dar calitatea este superioara chiar unor marci din segmentul premium. Oferta este atragatoare:
1. Toate imbinarile sunt perfecte. E o mobila pe care o poti dezasambla si asambla la loc fara teama de a ramane cu rumegus in mijlocul casei si fara mobila la finalul operatiunii.
2. Finisajele sunt de calitate, nimic nu zgarie si nu agata.
3. Materialele sunt bune, fara a fi in general exceptionale.
4. Montajul nu este inclus in pret, dar daca mobila nu este foarte complicata, il poti face singur. Daca iti cumperi ceva complicat cum este o bucatarie, atunci te costa transportul si montajul inca 2% dar face.
5. Programarea este perfecta. Daca ti-au dat un termen pentru livrarea la domiciliu, atunci ala este. In plus, te suna in avans ca sa fie siguri ca nu ai uitat.
6. Esti propriul designer: la IKEA gasesti tot ce iti poti dori si le poti combina dupa plac. Asta e grozav, pentru ca te face sa te simti bine cumparand.
Am cumparat un dormitor cu 890 de lei de la Fortismob (www.fortismob.ro). Am mai cumparat si o saltea de 400 lei si am completat camera copilului. Mobilierul este ieftin si bun (il gasiti si la Praktiker). Echipa de montaj vine cam dupa 10 zile lucratoare, dar se misca rapid si eficient. Bat cuie, strang suruburi, nu este ceva ce ai putea sa faci tu, dar rezultatul este multumitor. Biblioteca pentru living 1190 lei, rafturi pentru birou furnir fag 34 lei, comoda de colt pentru imprimanta si alte chestii 50 lei. Preturi bomba, calitate buna, servicii bune, asteptare cam mare, pana la urma un pachet atractiv care justifica faptul ca echipele de transport si montaj sunt atat de ocupate.
Ce leaga aceste doua firme si ce ar trebui sa invatam de la ele?
Aceste firme au oferte comerciale! Prima conditie ca sa vinzi nu este sa ai o strategie, ci o oferta comerciala! Nu poti vinde fara asa ceva!
O oferta comerciala cuprinde:
- Ce vinzi (tot mixul de produs si servicii asociate).
- Cat costa si cum se plateste.
- De ce sa cumpere clientii de la tine si nu de la altii.
- De ce sa creada clientii ceea ce afirmi?
Aceste doua companii au oferte bine tintite pe segmentele lor de piata. Unii pot stramba din nas cand vorbesti despre IKEA sau despre FORTISMOB, dar magazinele lor gem de oameni, parcarile sunt neincapatoare si casele lor de marcat suna caching!, caching! in plina criza, cand sute de mii de afaceri sufera si se plang ca nu au destui clienti!
Morala: tinteste un segment de consumatori, intelege-i si fa-le o oferta careia sa nu-i poata rezista!
2 comentarii:
Salut. vreunul dintre magazinele acestea doua vinde si mobila la comanda?
Draga Grigore,
niciunul dintre ele nu face mobila pe comanda. Totusi, te sfatuiesc sa-ti iei masura la camera si sa mergi la IKEA, unde vei gasi un software pentru planificare. Cu ajutorul acestuia vei putea sa aranjezi mobila in camera. Au si modele modulare si este posibil sa nu mai ai nevoie sa dai comanda, ceea ce te va scoate mai ieftin. Nu este nevoie sa te descurci singur - au calculatoare si personal care te poate indruma.
Trimiteți un comentariu