vineri, 24 iunie 2011

Da, se poate sa-i bati pe nemti si pe oricine altcineva!

Care linie aeriana este de prerat? Lufthansa sau Turkish Airlines?

Majoritatea ar raspunde Lufthansa, da ca unul care a zburat mult cu ambele companii in ultima vreme, spun ca Turkish Airlines este o linie mai buna, din perspectiva calatorului.

Acum vreo 7 luni am pierdut conexiunea de Ankara, deoarece avionul TA de la Bucuresti la Istanbul a intarziat. La coborarea din autobuzul care ne-a transferat de la avion la terminal ne asteptau reprezentanti ai TA, care in 15 minute ne-au emis bilete pentru a doua zi si ne-au plasat intr-un microbuz care ne-a dus la un hotel de 5*. Cei care au avut bagaj la cala, l-au putut ridica imediat.

Pe 22 iunie am patit acelasi lucru la Frankfurt. A durat doua ore si jumatate pana cand am plecat spre hotel intr-un autobuz supraaglomerat. Am stat la doua cozi alturi de oameni frustrati, care reclamau atitudinea corecta, dar lipsita de empatie a functionarilor Lufthansa. "They simply don't care!", imi repeta un cuplu columbian care fusese alergat pe kilometri de coridoare de anunturile care tot schimbau poarta de imbarcare a unui zbor care a fost ulterior anulat. Am avut noroc ca nu am lasat bagaj la cala, pentru ca bagajele puteau fi recuperate numai la 4 ore de la aterizare.

La Lufthansa serviciul este corect. Scrie la carte ca trebuie sa-ti reprogrameze zborul si sa-ti ofere o camera de hotel, atunci asta vor face, dar nu scrie nicaieri ca nu trebuie sa stai 2 ore la coada pentru asta, asa ca ei vor optimiza resursele lor, nu se vor gandi la confortul tau.

Turkish Airlines mizeza pe servicii superioare. Sunt ajutati de un public intolerant fata de nepasare. Turcii ar face revolutie daca i-ai tine 2 ore la coada, asa ca TA nu-si permite sa o faca. Un pic mai multa grija pentru calatori, insemnand proceduri mai rapide, o masa mai bogata si mai gustoasa in avion, staff mai prietenos si facilitati pentru pasagerii cu probleme si gata, TA este o companie cu care prefer sa merg fata de alternativa Lufthansa.

Nemtii si oricine altcineva pot fi invinsi daca te concentrezi pe ceea ce vrea cu adevarat clientul, fara sa uiti ca trebuie sa fii profitabil, desigur.


- Posted using BlogPress from my iPad

Niciun comentariu: