luni, 28 martie 2011

Viermele din mar esti chiar tu!

Pentru vierme, marul este intreaga sa lume!

Cand am citit aceste cuvinte prima data, am zambit cu superioritate din coltul gurii gandindu-ma cat de adevarate sunt aceste cuvinte. Mi-am adus aminte de oamenii limitati pe care i-am intalnit, al caror orizont parea sa nu fie mai mare decat un mar.

Stai putin, mi-am spus, nu de mult erai convins ca majoritatea musulmanilor sunt niste jihadisti ascunsi, care abia asteapta sa invadeze Europa si sa impuna sharia! Cat de des te gandesti tu domnule, la ceea ce gandesc rusii, cu care romanii au multe de impartit si cu care chiar se inrudesc intr-o oarecare masura? Sau cat de des vezi evenimentele prin prisma evreilor?
Cat de des te gandesti ca Pamantul este o planeta mica, intr-un sistem solar marginal dintre cele vreo 200-400 de miliarde de stele din Calea Lactee, la randul ei doar una dintre cele 100 de miliarde de galaxii din Univers?

Hai sa recunoastem, dle. destept Marian, ca esti un vierme pentru care marul sau pare intreaga lume, cel putin pentru 98% din timp!

Nu putem scapa de asta: rata la masina de luna viitoare va fi mereu mai actuala decat proportia PIB-ului national in PIB-ul mondial, incalzirea globala sau numarul planetelor cunoscute si asemanatoare Pamantului.

Este cu adevarat important pentru vanzator si pentru marketer sa inteleaga si sa accepte  ca este un vierme intr-un mar pentru majoritatea timpului si ca trebuie sa faca eforturi sa-si depaseasca conditia. Trebuie sa faci eforturi sa gandesti in afara marului tau si sa-ti extinzi marul, altfel nu vei anticipa acele evenimente care iti pot afecta / distruge lumea (marul).

Pentru asta e necesar ca de fiecare data cand planifici ceva important, cum ar fi intrarea pe o noua piata, atacul la adresa unui competitor, incorporarea unei noi tehnologii, sa te gandesti ca esti un vierme intr-un mar si ca ai realmente nevoie sa scoti capul la suprafata si sa arunci o privire in jur, fara prejudecati!

Niciun comentariu: