Cred ca s-au scris mii de pagini despre metodele prin care sa-ti creezi o retea de afaceri cat mai mare, despre beneficiile unei retele sociale cat mai mare si mai diverse. Nu am de gand sa contest utilitatea acestora, ci doar capacitatea ta de a ii face fata.
In fiecare saptamana cunoastem oameni cu care ne-ar face placere sa socializam, sa ne imprietenim, sau cu care am dori sa facem afaceri.
Din pacate suntem limitati atat de timpul pe care il putem dedica acestor relatii, cat si de capacitatea noastra afectiva.
Studiile arata ca avem o limita afectiva. Putem iubi cu adevarat numai vreo 11-15 persoane. Prin a iubi aceste persoane intelege ca ai fi devastat la moartea unuia dintre ei.
In acelasi timp, putem retine combinatia nume-figura pentru numai 150 de persoane. Aceste informatii se stocheaza in creier, intr-o zona care are o capacitate limitata. Oamenii au evoluat ca primate sociale in grupuri mici, de pana la 25-40 de exemplare si evolutia nu ne-a inzestrat cu o capacitate mai mare.
Viata devine tot mai agitata si aglomerata. Ca sa incepi o relatie de afaceri cu cineva, inseamna ca trebuie sa-i vinzi ceva, sa cumperi de la el, sau sa va aliati pentru a vinde altora. Cate astfel de relatii poti gestiona activ? Cate poti intretine in stare latenta si pentru cat timp?
Ma rog, Facebook, Linkedin si Twitter pot ajuta intr-o anumita masura la intretinerea relatiilor latente, dar numai daca si ei le folosesc!
Data fiind situatia, cea mai buna strategie este selectivitatea: alegeti sa dezvoltati numai acele relatii (sociale si de afaceri) care promit mai mult! Dati cantitatea pe calitate!
- Posted using BlogPress from my iPad
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu