Piata de IT romaneasca a fost zgudiuita de un scandal cu consecinte pe termen lung: la inceputul anului, sistemul informatic al CNAS a incetat sa functioneze, generand haos in activitatea institutiei.
Companiile implicate in furnizarea si intretinerea sistemului (HP, SIVECO Romania si Oracle) au facut front comun si au refuzat sa dea vina una pe cealalta pentru problema. Sustinuti de un client cooperant si binevoitor, cei trei furnizori au cooperat in rezolvarea problemei si s-au prezentat impreuna in fata opiniei publice pentru a da socoteala pentru problemele create.
Colaborarea lor a minimizat pagubele de relatii publice si de imagine care ar fi putut fi catastrofale, daca peste prabusirea sistemului s-ar fi suprapus o cascada de acuzatii reciproce. Cu toate acestea, simpla lectura a comentariilor arata ca cele trei companii au suferit o lovitura de imagine serioasa.
Mai mult decat atat, cele trei companii au trebuit sa admita ca nu pot garanta livrarea unor produse software 100% garantate, lipsite de orice defecte. Orice specialist in IT va considera aceasta pozitie ca fiind rezonabila, dar opinia publica nu se pricepe la IT suficient cat sa aprecieze sinceritatea acestei pozitii.
Increderea in produsele industriei IT s-a zdruncinat in ianuarie si efectele se vor simti destul de mult timp de acum inainte.
Acest incident arata ca orice companie care isi poate permite ar trebui sa aiba un plan de PR pentru astfel de situatii. Raspunsul trebuie sa fie pregatit inainte sa apara situatii de urgenta, pentru ca nu judecam limpede in situatii de urgenta. Ar trebui pregatita o serie de declaratii care sa permita companiei sa castige timpul necesar pentru a evalua situatia, fara sa para insensibile sau neprofesioniste.
Majoritatea companiilor noastre majore nu au o functie de PR in cadrul departamentului de marketing si poate niciuna nu are un plan de PR pentru situatii de urgenta. Ceea ce s-a intamplat la CNAS ne ajuta sa intelegem cat de mult pot dauna aceste incidente si cat de necesara este pregatirea pentru a le face fata.
Este inca o etapa in maturizarea companiilor din Romania.
Companiile implicate in furnizarea si intretinerea sistemului (HP, SIVECO Romania si Oracle) au facut front comun si au refuzat sa dea vina una pe cealalta pentru problema. Sustinuti de un client cooperant si binevoitor, cei trei furnizori au cooperat in rezolvarea problemei si s-au prezentat impreuna in fata opiniei publice pentru a da socoteala pentru problemele create.
Colaborarea lor a minimizat pagubele de relatii publice si de imagine care ar fi putut fi catastrofale, daca peste prabusirea sistemului s-ar fi suprapus o cascada de acuzatii reciproce. Cu toate acestea, simpla lectura a comentariilor arata ca cele trei companii au suferit o lovitura de imagine serioasa.
Mai mult decat atat, cele trei companii au trebuit sa admita ca nu pot garanta livrarea unor produse software 100% garantate, lipsite de orice defecte. Orice specialist in IT va considera aceasta pozitie ca fiind rezonabila, dar opinia publica nu se pricepe la IT suficient cat sa aprecieze sinceritatea acestei pozitii.
Increderea in produsele industriei IT s-a zdruncinat in ianuarie si efectele se vor simti destul de mult timp de acum inainte.
Acest incident arata ca orice companie care isi poate permite ar trebui sa aiba un plan de PR pentru astfel de situatii. Raspunsul trebuie sa fie pregatit inainte sa apara situatii de urgenta, pentru ca nu judecam limpede in situatii de urgenta. Ar trebui pregatita o serie de declaratii care sa permita companiei sa castige timpul necesar pentru a evalua situatia, fara sa para insensibile sau neprofesioniste.
Majoritatea companiilor noastre majore nu au o functie de PR in cadrul departamentului de marketing si poate niciuna nu are un plan de PR pentru situatii de urgenta. Ceea ce s-a intamplat la CNAS ne ajuta sa intelegem cat de mult pot dauna aceste incidente si cat de necesara este pregatirea pentru a le face fata.
Este inca o etapa in maturizarea companiilor din Romania.
Un comentariu:
ceea ce au facut companiile este de bun simt, si-au trimis seniorii la inaintare, cat despre comentarii, exista o vorba: "Cainii latra, ursul trece"
Trimiteți un comentariu