Daca vrei sa faci 5 contracte pe trimestru si ai un win rate de 20%, inseamna ca vei avea nevoie de 25 de oportunitati pentru a-ti atinge scopul.
Daca rata de conversie intre leads si oportunitati este de 10%, asta se converteste in 250 leaduri trimestrial, adica 84/ luna si 4 zilnic.
4 leaduri / zi inseamna destul de mult daca esti un vanzator care nu primeste leaduri de la marketing. Inseamna cel putin o ora de munca zilnic pe lead generation. E realizabil, dar numai cu o disciplina stricta.
Daca insa ratele tale se imbunatatesc datorita cresterii calitatii selectiei (nu mai urmaresti cai verzi pe pereti), lucrurile se schimba fundamental:
- la 30% win rate, cele 5 contracte au nevoie de 17 oportunitati trimestrial
- La 20% conversion rate, cele 17 oportunitati au nevoie de 85 de leaduri trimestrial, adica 1,38 leaduri /zi, ceea ce este cu totul alta poveste.
Aceste exemple arata de ce este important ca vanzatorul sa isi calculeze ratele de conversie si sa le imbunatateasca!
Cel mai simplu este sa folosesti un CRM si sa masori ratele de conversie la fiecare 6 luni, dupa care sa-ti stabilesti obiective de imbunatatire ale acestora.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu