vineri, 24 septembrie 2010

Sa crezi in mine, atunci cand iti aduc daruri!

 Merg sa vad un potential client pentru prima data. Ma pregatesc pentru intalnire cu atentie, asa incat atunci cand ajung la intalnire stiu multe despre cel cu care ma intalnesc si organizatia din care face parte. Este mai usor decat va imaginati sa afli ce anume ii place celui cu care te intalnesti. Cel putin jumatate dintre cei cu care ma intalnesc au lasat urme vizibile pe site-urile sociale.

Ma duc imbracat impecabil. Imi dovedesc pregatirea de dinaintea intalnirii. Pun intrebari si ascult cu respect. Zambesc des si ascult mult.

La finalul intalnirii ma ridic si spun:
-V-am pregatit un mic cadou, cu ocazia primei noastre intalniri. Este vorba despre .... -urmeaza descrierea cadoului.

Ma bucur de fiecare data sa citesc pe fata interlocutorului surpriza si placerea de a primi un cadou. Romanilor le ofer audio-books pe subiectele care ii intereseaza pe ei (din ceea ce am investigat), carti, sau alte lucruri utile pentru birou. Strainilor le ofer in general mici piese de ceramica de Horezu, care imi ofera posibilitatea de a le spune povestea ceramicii de Horezu si sa subliniez ca piesa oferita este un unicat realizat de un artist popular.

Niciodata nu ofer lucruri mai scumpe de 50 de lei, pentru ca vreau sa ofer un cadou, nu mita.

Efectul este intotdeauna garantat: oamenilor le place sa primeasca cadouri si sunt impresionati ca ti-ai facut timp sa investighezi ceea ce le place si sa le cumperi un cadou.

Relatia se transforma fundamental. Nu inseamna ca vor cumpara automat de la tine, sau ca nu vor mai negocia, dar inseamna ca te vor vedea intr-o cu totul alta lumina. Vor cumpara mai des de la tine. Te vor recomanda mai des. Te vor vorbi de bine. Iti vor dori binele. Si binele se va intampla!

Niciun comentariu: