miercuri, 25 iunie 2008

Vrei sa fii iubit? Iubeste!

Azi am fost la un seminar organizat de Zig Ziglar in Romania. Vicepresedintele Krish Dhanam a tinut o prelegere despre un program de leadership de 24 de ore. N-am sa vorbesc azi despre Krish Dhanan, care m-a impresionat, ci despre o alta intamplare si lectia acesteia.

Krish a spus la un moment dat, in timpul prezentarii: "Multi oameni isi doresc sa fie iubiti. In loc sa stea acasa si sa se roage sa fie iubiti, ar trebui sa iasa pe strada si sa iubeasca pe cineva. Daca iubesti oamenii, acestia iti vor intoarce dragostea si nu vei mai fi niciodata singur."

Dupa prelegere am stat putin de vorba cu Krish si acesta spunea ca daca vrei prieteni, trebuie sa oferi prietenie si vei primi inapoi mai mult decat poti duce. El povestea cum obisnuieste sa telefoneze unor oameni pe care i-a cunoscut si le spune: "Am sunat ca sa vad ce mai faci. Nu am nevoie de nimic, nu vreau sa-ti propun nimic, doar m-am gandit la tine si m-am gandit sa vad ce mai faci".

Daca simti cu adevarat asta fata de alti oameni-spune-o! Avem o nevoie nebuna sa fim iubiti, asa ca oamenii vor reactiona puternic la telefonul tau.

Barbatul din imagine este Paul Diaconescu, campion mondial la dezlegari de probleme de sah in anii '50 si primul mare maestru internatinal roman la sah prin corespondenta. Omul acesta a fost secretar general al Federatiei Internationale de Sah prin Corespondenta vreme de peste 10 ani.

Cand l-am cunoscut aveam vreo 12 ani. L-am admirat sincer pentru ca parea (si era) un intelept bun si bland. As fi stat ore intregi sa-i ascult povestile despre oameni celebri in lumea sahului si locuri minunate unde calatorise. Mi-am facut un obicei sa-l sun si sa-l intreb ce mai face. Eram sicer interesat, iar el se bucura de fiecare data. Cu timpul, a devenit bunicul pe care nu l-am avut niciodata, iar eu am devenit fiul pe care nu l-a avut niciodata.

Alaturi de tatal meu este barbatul care a avut cea mai mare influenta asupra mea. Sunt cum sunt azi si datorita lui.

A murit in 1997 rapus de cancer, dar mostenirea lui morala traieste in mine si va trece la fiul meu pe masura ce va creste.

Toate acestea s-au intamplat pentru ca acum 25 de ani mi-am facut timp sa-mi pese de un om minunat care m-a rasplatit inmiit.

Ganditi-va putin, dragi prieteni, macar 10 minute dupa ce veti termina de citit postarea de azi: cui ar trebui sa-i dati telefon azi? Sunt sigur ca este cineva in viata voastra care merita acest telefon!

Niciun comentariu: