Azi de dimineata am pornit masina in drum spre birou. Am dat drumul la un audiobook si mi-am vazut de drum. "What the Dog Saw: And Other Adventures" este ultima carte a lui Malcolm Gladwell si singura pe care nu o citisem. In fapt, am ascultat "The Tipping Point", "Blink" si "Outliers: The Anatomy of Success" ca audiobook-uri, in lectura autorului. Pe urma le-am citit.
Vocea lui Malcolm Galdwell umplea din nou masina lasandu-ma intr-o stare ciudata: pe de o parte concentrat la drum, pe de alta captivat de cartile lui. Mi s-a intamplat sa nu aud telefonul sunand, atunci cand ascultam cartile lui.
Vocea lui Gladwell nu are nimic deosebit. In fapt, nici nu vorbeste teatral, ci doar povesteste cu un ritm destul de egal, punctat cu intonatie, dar niciodata dramatic. Cu toate acestea, cand Gladwell vorbeste, sau cand ii citesc cartile, nu ma pot opri, ca si cand as fi atins de o ciudata adictie.
Cartile sunt un sir de povesti, fiecare reprezentand o pilda. Nu poti sa te desprinzi in mijlocul unui capitol, pentru ca fiecare poveste este un mister si, cu fiecare cuvant, vrei mai mult sa stii finalul povestii. Personajele lui Gladwell sunt vii: oamenii si intamplarile pe care le descrie el sunt reale si parca simti asta. Este un iz de autenticitate care il desparte de autorii de fictiune.
Malcolm Gladwell nu este un om de stiinta, desi cartile lui intersecteaza teorii din mai multe stiinte sociale si trag concluzii care sunt demne de un om de stiinta. Malcolm Gladwell poate scrie despre sampon sau despre culoarea parului si poate vinde povestea in milioane de exemplare. "The Tipping Point" este, dupa parerea mea, o carte revolutionara in marketing.
Concluziile neasteptate la care ajunge el au facut revista Time sa-l includa intre cei mai influenti ganditori globali incepand cu 2005.
Malcolm Gladwell tine discursuri de o ora care se platesc cu 50.000$. Pentru prima lui carte a primit un avans de 1 milion de dolari. Cartile lui se vand in milioane de exemplare si se traduc in zeci de tari.
Malcolm Gladwell este un "best selling author". Accentuez pe "best selling".
El este de asemenea un om ciudat. Desi te uiti la el si vezi un alb, el este de fapt, negru. Mama lui este descendenta unei sclave jamaicane care a nascut un copil conceput cu un emigrant englez (stapanul ei), in secolul 18. Generalul Colin Powell este var indepartat cu Malcolm Gladwell.
Malcolm Gladwell a vrut sa devina, tineti-va bine, advertiser. Din fericire, nu mai putin de 18 agentii de publicitate canadiene i-au refuzat o slujba, asa ca a trebuit sa se apuce de scris de nevoie. Cariera de jurnalist stiintific l-a adus la "The New Yorker" un fel de Dilema american. Acolo lucreaza si acum, cand este milionar in urma cartilor comandate de "The New Yorker".
Cartile lui Gladwell te fac sa te uiti la lume altfel, asa cum nu te-ai mai uitat inainte. El nu-ti impune nimic, doar iti ridica un colt de lume, si-ti spune: vezi minunea asta? uita-te mai bine la ea!, iar tu vezi lucruri care nu stiai ca erau acolo.
Vocea lui Malcolm Galdwell umplea din nou masina lasandu-ma intr-o stare ciudata: pe de o parte concentrat la drum, pe de alta captivat de cartile lui. Mi s-a intamplat sa nu aud telefonul sunand, atunci cand ascultam cartile lui.
Vocea lui Gladwell nu are nimic deosebit. In fapt, nici nu vorbeste teatral, ci doar povesteste cu un ritm destul de egal, punctat cu intonatie, dar niciodata dramatic. Cu toate acestea, cand Gladwell vorbeste, sau cand ii citesc cartile, nu ma pot opri, ca si cand as fi atins de o ciudata adictie.
Cartile sunt un sir de povesti, fiecare reprezentand o pilda. Nu poti sa te desprinzi in mijlocul unui capitol, pentru ca fiecare poveste este un mister si, cu fiecare cuvant, vrei mai mult sa stii finalul povestii. Personajele lui Gladwell sunt vii: oamenii si intamplarile pe care le descrie el sunt reale si parca simti asta. Este un iz de autenticitate care il desparte de autorii de fictiune.
Malcolm Gladwell nu este un om de stiinta, desi cartile lui intersecteaza teorii din mai multe stiinte sociale si trag concluzii care sunt demne de un om de stiinta. Malcolm Gladwell poate scrie despre sampon sau despre culoarea parului si poate vinde povestea in milioane de exemplare. "The Tipping Point" este, dupa parerea mea, o carte revolutionara in marketing.
Concluziile neasteptate la care ajunge el au facut revista Time sa-l includa intre cei mai influenti ganditori globali incepand cu 2005.
Malcolm Gladwell tine discursuri de o ora care se platesc cu 50.000$. Pentru prima lui carte a primit un avans de 1 milion de dolari. Cartile lui se vand in milioane de exemplare si se traduc in zeci de tari.
Malcolm Gladwell este un "best selling author". Accentuez pe "best selling".
El este de asemenea un om ciudat. Desi te uiti la el si vezi un alb, el este de fapt, negru. Mama lui este descendenta unei sclave jamaicane care a nascut un copil conceput cu un emigrant englez (stapanul ei), in secolul 18. Generalul Colin Powell este var indepartat cu Malcolm Gladwell.
Malcolm Gladwell a vrut sa devina, tineti-va bine, advertiser. Din fericire, nu mai putin de 18 agentii de publicitate canadiene i-au refuzat o slujba, asa ca a trebuit sa se apuce de scris de nevoie. Cariera de jurnalist stiintific l-a adus la "The New Yorker" un fel de Dilema american. Acolo lucreaza si acum, cand este milionar in urma cartilor comandate de "The New Yorker".
Cartile lui Gladwell te fac sa te uiti la lume altfel, asa cum nu te-ai mai uitat inainte. El nu-ti impune nimic, doar iti ridica un colt de lume, si-ti spune: vezi minunea asta? uita-te mai bine la ea!, iar tu vezi lucruri care nu stiai ca erau acolo.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu