joi, 27 mai 2010

Cel mai eficient instrument pentru vanzatori

Care este cel mai eficient instrument de care dispune un vanzator modern pentru a face vanzari?

Sa fie masina?

Sau poate LinkedIn-ul? Sau Facebook?

Sau poate Wordpress, sau Blogger?

Internetul?

E-mailul?

Blackberry? iPhone?

PC-ul?

Nu, serios acum, care este instrumentul care, folosit corect, are cea mai mare contributie la succesul unui vanzator?

Eu zic ca este telefonul. Nu telefonul mobil, ci telefonul, adica si fixul si mobilul.

In vanzarile de valoare medie si mare, vanzarea se face cand vanzatorul si cumparatorul se intalnesc si discuta fata in fata. Next best thing, este sa vorbesti la telefon cu un decident si procesul de vanzare este presarat cu intalniri si cu convorbiri telefonice.

Ca sa faci o vanzare, ai nevoie de un lead. Ca sa obtii un lead, cel mai folosit instrument este telefonul. Inainte de intalnire, vanzatorul suna pentru a obtine o intalnire. Simplul fapt ca telefonul este instrumentul cel mai comun prin care se obtin leaduri si este instrumentul de departe cel mai folosit pentru a obtine prima intalnire, dar si pentru a face follow-up (cum se zice asta in romana?), il propulseaza pe locul 1. Dupa parerea mea, telefonul este cel mai eficient instrument pentru un vanzator profesionist.

Ori de cate ori buzunarele sunt goale si vantul fluiera prin pipeline, cea mai buna optiune pe care o ai nu este sa scrii pe LinkedIn, ci sa pui mana pe telefon si sa obtii intalniri cu decidenti. Acesti prospecti "agatati" la telefon iti vor umple buzunarele mai repede decat orice program de Web advertising, sau Social Network marketing.

Cine traieste din vanzari stie ca nu gresesc.

Niciun comentariu: