sâmbătă, 24 martie 2012

Experimentul lui Asch in marketing

Marketerii adevarati cunosc tendinta spre conformism a oamenilor si o folosesc. Reclamele si mesajele de marketing care tintesc sa activeze comportamentul conformist indica faptul ca majoritatea foloseste un anumit produs sau serviciu, sau cel putin un grup din care consumatorul aspira sa faca parte.

Un exemplu bun e campania SAP, ”Best Run Business, Run SAP” cu diferitele sale variante.
Alte reclame din acesta campanie exceptionala aratau catre lideri ai unor industrii aratand ca toti acestia sunt clienti SAP.
Cand parcurgi strazile intr-un oras modern din lumea de azi si vezi reclamele una dupa alta: Best run business run SAP; Leovo runs SAP; HP runs SAP; IBM runs SAP; BAE runs SAP; Bit Burger runs SAP etc, se creeaza exact acel imbold spre conformism pe care il expune exeprimentul lui Asch, adica brusc te intereseaza si pe tine sa folosesti SAP, sa intri in comunitate.

Si iata si competitorul Oracle, pe un alt segment:
Data viitoare cand vedeti o astfel de reclama, respectati advertiserul pentru know how, dar incercati sa va mentineti gandirea limpede, rationala si nu va alaturati turmei decat daca aceasta merge in directia corecta!

Un comentariu:

Cora_ spunea...

haha, eu in general tind sa fac invers... adica daca vad ca tot "poporu'" se duce intr-acolo, imi spun ca trebuie ca e ceva tare plictisitor... :))