Te intalnesti cu el la o cafea sau te viziteaza la tine la birou. Are ceva de vanzare, ceva ce ti-ar putea folosi, cel putin teoretic.
Incepe discutia cu o mica socializare, cum este obiceiul la noi in Balcani. Adesea subiectul este destul de anost.
In etapa urmatoare vrea sa te impresioneze, asa ca se agata de fiecare nume de persoana sau companie pe care il rostesti. Ii stie pe toti, cunoaste toate companiile. Stie totul despre ei: cum au intrat in afaceri; cum au facut primul milion; cand au divortat din cauza unei aventuri la birou; cu cine se culca azi; ce combinatii pun la cale etc.
In general, toti au avut noroc, sau au furat pe cineva, sau fura chiar acum pe cineva. Singurul om muncitor, inteligent, sincer, este el. Daca lumea ar fi dreapta, ar fi sanctificat din timpul vietii.
Din pacate, chiar in timp ce forfeca pe toata lumea, a uitat de ce s-a intalnit cu tine. A uitat de nevoile si problemele tale pe care intentiona sa le rezolve, au uitat de produsul sau, de compania sa, de tot in afara de sine. Ego-ul sau urias a umplut discutia si a eliminat orice alt subiect.
Simti ca vrei sa termine o data si, mai devreme sau mai tarziu, reusesti sa pui capat intalnirii. Tu esti epuizat si gustul rau din gura iti spune ca nu vrei sa mai treci prin asa ceva. El se simte un pic mai bine: l-ai ascultat si asta il ajuta, asa cum o ora la psiholog ii ajuta pe nevrotici.
Totusi, nu a aflat nimic care sa-l ajute sa vanda, nu ti-a vandut nimic, te-a iritat cu cateva comentarii rautacioase la adresa unor oameni pe care ii pretuiesti si s-a adaugat unei liste mai lungi de persoane cu care nu vrei sa te vezi si de la care nu vrei sa cumperi.
Un bun vanzator nu barfeste ca o tata pensionara. Un bun vanzator se concentreaza pe nevoiele potentialului client. El este politicos, discret, vesel, pozitiv, placut.
Daca aveti barfitori in echipa de vanzari, concediati-ii imediat: dupa ce ca nu vand, va pateaza reputatia companiei si va inchid usa clientilor pentru mult timp dupa prima si singura lor vizita!
Incepe discutia cu o mica socializare, cum este obiceiul la noi in Balcani. Adesea subiectul este destul de anost.
In etapa urmatoare vrea sa te impresioneze, asa ca se agata de fiecare nume de persoana sau companie pe care il rostesti. Ii stie pe toti, cunoaste toate companiile. Stie totul despre ei: cum au intrat in afaceri; cum au facut primul milion; cand au divortat din cauza unei aventuri la birou; cu cine se culca azi; ce combinatii pun la cale etc.
In general, toti au avut noroc, sau au furat pe cineva, sau fura chiar acum pe cineva. Singurul om muncitor, inteligent, sincer, este el. Daca lumea ar fi dreapta, ar fi sanctificat din timpul vietii.
Din pacate, chiar in timp ce forfeca pe toata lumea, a uitat de ce s-a intalnit cu tine. A uitat de nevoile si problemele tale pe care intentiona sa le rezolve, au uitat de produsul sau, de compania sa, de tot in afara de sine. Ego-ul sau urias a umplut discutia si a eliminat orice alt subiect.
Simti ca vrei sa termine o data si, mai devreme sau mai tarziu, reusesti sa pui capat intalnirii. Tu esti epuizat si gustul rau din gura iti spune ca nu vrei sa mai treci prin asa ceva. El se simte un pic mai bine: l-ai ascultat si asta il ajuta, asa cum o ora la psiholog ii ajuta pe nevrotici.
Totusi, nu a aflat nimic care sa-l ajute sa vanda, nu ti-a vandut nimic, te-a iritat cu cateva comentarii rautacioase la adresa unor oameni pe care ii pretuiesti si s-a adaugat unei liste mai lungi de persoane cu care nu vrei sa te vezi si de la care nu vrei sa cumperi.
Un bun vanzator nu barfeste ca o tata pensionara. Un bun vanzator se concentreaza pe nevoiele potentialului client. El este politicos, discret, vesel, pozitiv, placut.
Daca aveti barfitori in echipa de vanzari, concediati-ii imediat: dupa ce ca nu vand, va pateaza reputatia companiei si va inchid usa clientilor pentru mult timp dupa prima si singura lor vizita!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu