sâmbătă, 7 ianuarie 2012
De ce nu recunoastem valoarea si calitatea daca nu au eticheta?
Intr-o dimineata, un barbat s-a asezat intr-o statie de metrou din Washington DC si a cantat vreme de 45 de minute 6 piese de Bach. In acest timp s-au perindat prin fata lui aproximativ 2000 de persoane. Dintre acestia, aproximativ 20 au aruncat 32$ in palaria din fata barbatului si numai 6 s-au oprit sa-l asculte.
Ceea ce nu stiau calatorii, este ca barbatul era unul dintre cei mai renumiti violonisti din lume, Joshua Bell si cata la o vioara care costa 3,5 milioane de dolari. Cu o zi inainte concertase in fata unor oameni care platisera in medie 100$ fiecare pentru a-l asculta.
Adevarul este ca majoritatea dintre noi suntem incompetenti in majoritatea domeniilor: ne este greu sa deosebim o interpretare de clasa mondiala de una buna, sau chiar mediocra. Suntem incompetenti si in ce priveste pictura, sportul, vinurile, rafinamentul culinar, masinile, aprecierea oamenilor etc. Ca sa recunoastem valoarea avem nevoie de branduri, de aprecierile expertilor sau ale unor autoritati in domeniu, avem nevoie de dovada sociala (majoritatea cred ca ...) si avem nevoie sa ascultam muzica la filarmonica, sa cumparam hainele scumpe de la butique-uri scumpe etc.
E bine de stiut pentru marketeri si vanzatori.
Cititi intreaga poveste aici:
https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/drt/si?p=CAA&ut=AFAKxlQAAAAATwSXe9JxaguDiIod7jUhb3sNK4K8cbbs
- Posted using BlogPress from my iPad
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu