Ce este atat de special cu acesti pantofi?
Pai i-a purtat Jennifer Lopez, ca si Madonna sau Angelina Jolie, printre altii.
De 20 de ani de cand designerul Christian Louboutin a realizat prima pereche de pantofi de dama din lac, negri, cu talpa rosie si toc cui foarte inalt, acesti pantofi au atras fascinatia femeilor si le-au usurat protofelele cu sume de la $395 la $6000. Asa cum scrie The Economist, compania dlui. Louboutin a crescut vertiginos pe seama acestor pantofi si spera sa atinga 135 milioane de dolari anul acesta.
Ca un bun capitalist modern, dl. Louboutin si-a inregistrat marca, definind pantofii cu toc cui si talpa rosie ca proprietate a sa. Yves Saint Laurent a indraznit sa fabrice pantofi similari (si mai ieftini, evident), iar Christian Louboutin l-a actionat in judecata.
Pe 10 august, o curte districtuala americana a refuzat sa ordone retragerea din magazine a produselor YSL, pe motiv ca sub nicio forma nu se poate considera culoarea ca un element legitim de patentare. Judecatorul a luat in considerare dovezile depuse de YSL, care a aratat ca dl. Louboutin nu a fost primul care a folosit talpi de culoare rosie, pantofi cu talpa rosie fiind folositi de Regele Ludovic al XIV-lea si de Dorothy in Vrajitorul din Oz.
Cam asta e povestea publica, pe care o gasiti pe the Economist.
Eu sunt perfect de acord cu decizia judecatorului american. Cred ca ar fi o grava eroare sa licentiem si patentam culorile si formele simple. Ne-am putea trezi intr-o lume in care creativitatea e sugrumata si se nasc cvasimonopoluri de facto, bazate pe o iluzorie proprietate intelectuala. Am consemna trecerea in ilegalitate a creativitatii, inventivitatii si libertatii de exprimare a oamenilor, o catastrofa de mari proportii pentru omenire.
Al doilea lucru pe care vreau sa-l remarc este ca batalia patentelor si marcilor devine una globala. Companiile din Romania trebuie sa isi protejeze proprietatea intelectuala, la fel ca cele straine. Serios, compania voastra se protejeaza, sau poate fi oricand victima imitatorilor?
Pai i-a purtat Jennifer Lopez, ca si Madonna sau Angelina Jolie, printre altii.
De 20 de ani de cand designerul Christian Louboutin a realizat prima pereche de pantofi de dama din lac, negri, cu talpa rosie si toc cui foarte inalt, acesti pantofi au atras fascinatia femeilor si le-au usurat protofelele cu sume de la $395 la $6000. Asa cum scrie The Economist, compania dlui. Louboutin a crescut vertiginos pe seama acestor pantofi si spera sa atinga 135 milioane de dolari anul acesta.
Ca un bun capitalist modern, dl. Louboutin si-a inregistrat marca, definind pantofii cu toc cui si talpa rosie ca proprietate a sa. Yves Saint Laurent a indraznit sa fabrice pantofi similari (si mai ieftini, evident), iar Christian Louboutin l-a actionat in judecata.
Pe 10 august, o curte districtuala americana a refuzat sa ordone retragerea din magazine a produselor YSL, pe motiv ca sub nicio forma nu se poate considera culoarea ca un element legitim de patentare. Judecatorul a luat in considerare dovezile depuse de YSL, care a aratat ca dl. Louboutin nu a fost primul care a folosit talpi de culoare rosie, pantofi cu talpa rosie fiind folositi de Regele Ludovic al XIV-lea si de Dorothy in Vrajitorul din Oz.
Cam asta e povestea publica, pe care o gasiti pe the Economist.
Eu sunt perfect de acord cu decizia judecatorului american. Cred ca ar fi o grava eroare sa licentiem si patentam culorile si formele simple. Ne-am putea trezi intr-o lume in care creativitatea e sugrumata si se nasc cvasimonopoluri de facto, bazate pe o iluzorie proprietate intelectuala. Am consemna trecerea in ilegalitate a creativitatii, inventivitatii si libertatii de exprimare a oamenilor, o catastrofa de mari proportii pentru omenire.
Al doilea lucru pe care vreau sa-l remarc este ca batalia patentelor si marcilor devine una globala. Companiile din Romania trebuie sa isi protejeze proprietatea intelectuala, la fel ca cele straine. Serios, compania voastra se protejeaza, sau poate fi oricand victima imitatorilor?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu