Esti un vanzator bun, ai zice tu. Mergi la clienti, si esti bine primit de managerii de nivel mediu cu care discuti de obicei. Cand te intorci la birou, poti trece noi oportunitati in CRM. Data viitoare cand ii vei vizita pe aceeasi clienti, le vei face o prezentare si ti se va cere o oferta. Ce altceva iti mai poti dori?
Pai, ti-ai putea dori sa vinzi mai des, pentru ca se pare ca nu reusesti sa inchizi decat 10% dintre oportunitati!
Problema este ca oamenii cu care discuti, cei carora le vinzi, sunt cei care trebuie sa vanda proiectele tale in interiorul companiei si nu o fac prea bine. Uneori ei esueaza in a-ti sustine cauza, alteori competitorii tai discuta cu sefii lor, sau cu sefii sefilor lor, sau chiar cu marele sef insusi, iar decizia te ocoleste!
Nu este ceva ce vrei sa admiti: ar insemna sa schimbi complet modul in care vizi si ti-e frica, pentru ca s-ar putea sa vinzi chiar mai putin decat vinzi acum! Te gandesti ca "marele sef" din tribul clientului nu va dori sa discute cu tine, ca nu aveti ce sa va spuneti si ca sunteti din alta lume. Te simti bine cu oamenii cu care discuti acum, care sunt de fapt cam la acelasi nivel ierarhic cu tine.
Daca vrei sa depasesti cota de 10% succes, care e numai buna sa te recomande pentru concediere, trebuie sa schimbi abordarea: trebuie sa-ti iei inima in dinti si sa te intalnesti cu sefii cei mari, sa gasesti subiectele care ii intereseaza pe ei, sa inveti sa relationezi cu ei si sa le vinzi lor!
Primul pas este sa decizi sa iesi din zona de confort; al doilea este sa inveti noile deprinderi care te vor face sa ai succes in "Terra incognita", iar al treilea este sa o faci pur si simplu!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu