duminică, 11 iulie 2010

Cum sa faci o revolutie in educatie si in economie

Trimitem copii la scoala pentru ca vrem sa devina cetateni capabili sa se intretina singuri, sa intretina o familie si sa contribuie la bunul mers al societatii.

Asa ar trebui sa fie, dar nu este! In realitate, trimitem copii la scoala pentru ca:
  1. Nu-i putem supraveghea acasa.
  2. Nu mai suntem in stare sa le asiguram educatia minima pentru a se descurca in viata.
  3. Daca nu-i trimitem vom fi amendati.
  4. E ceea ce trebuie facut.
  5. Ca sa aiba profesorii un loc de munca.
  6. Pentru a-i tine departe de locurile de munca pana la 18 sau chiar 24 de ani.
  7. Asa e bine.
  8. etc.
Daca vrem sa facem o revolutie in educatie si in economie trebuie sa ne concentram asupra definitiei, nu asupra motivelor marginale. Toate materiile de studiu ar trebui sa fie cantarite prin acest unic criteriu, iar tot ce nu ajuta scopului declarat ar trebui inlaturat. Tot ce este corect ca idee, dar prost aplicat, trebuie modificat. Iata cateva intrebari:
  1. Proasta nutritie, obezitatea si numeroase boli isi au originea in obiceiurile alimentare proaste. In loc sa le ascundem merdenelele, de ce nu ii invatam pe copii nutritie la scoala?
  2. Am distrus mediul atat de mult incat ne amenintam existenta pe planeta. De ce facem biologie, zoologie si anatomie, dar nu facem ecologie?
  3. Majoritatea adultilor au probleme financiare pentru ca nu stiu sa-si administreze veniturile si cheltuielile. De ce nu fac copii la liceu cursuri de planificare financiara.
  4. Somajul este o problema economica si sociala. De ce nu invata copii cum sa-si caute de lucru si cum sa-si deschida o afacere?
  5. Sportul ajuta la sanatate si concentrare. De ce nu fac copii o ora de sport zilnic?
  6. Creativitatea e ceva ce avem in copilarie si pierdem la scoala, in procesul de nivelare si uniformizare prin intimidare. De ce nu celebram creativitatea, inventivitatea si originalitatea in locul conformismului?
  7. Adultii au probleme serioase de socializare. De ce scoala incurajeaza lucrul individual in dauna lucrului in echipa?
  8. Adultii au dificultati cand trebuie sa-si exprime ideile. De ce incurajeaza scoala doar reproducerea ideilor altora?
Ma rog, cred ca pot continua pana maine. Imaginati-va insa un sistem de educatie in care copii sa faca o ora de sport pe zi, sa invete nutritie, antreprenoriat, planificare financiara, dezbatere publica, ecologie, civism s.a.m.d.! Ce ziceti, ar duce la o lume mai buna?

Un comentariu:

Anonim spunea...

Comentariu test