joi, 3 iunie 2010

Vinde ca o femeie!

Este o persoana controversata. Sunt multi aceia care o urasc. Ziarele au acuzat-o ca ar fi obtinut contracte guvernamentale ocolind procedurile legale.

Am avut ocazia sa merg la intalniri de afaceri cu aceasta doamna. Este absolut fermecatoare: de la imbracamintea de un bun gust desavarsit, pana la modul deschis si zambetul fermecator cu care ii trateaza pe interlocutori. Barbatii sunt fermecati, iar femeile o admira.

Am intalnit o alta doamna director general, care dorea sa ii semene, care vorbea despre ea cu admiratie. Amuzant este ca cele doua doamne sunt competitoare si chiar seamana. Si a doua doamna este eleganta, are un zambet de 1 milion de euro (cel putin) si degaja un sarm aparte. Si a doua doamna este milionara in euro.

Dar stati, sa nu credeti tot ce va spun cele doua doamne: sunt oameni de afaceri cu nervi de otel si vointa de fier! Cei care le-au infruntat in afaceri au trebuit sa le recunoasca competitivitatea si combativitatea.

Cele doua doamne stiu foarte bine sa se foloseasca de avantajul de a fi femeie:
  • barbatii trateaza mai bine femeile decat alti barbati
  • barbatii trateaza cel mai bine femeile frumoase
  • femeile au o tendinta naturala se a se intelege bine cu alte femei (cand nu le vad ca pe niste competitori). In adolescenta, tinerele fete formeaza prietenii foarte puternice, mai puternice decat baietii.
  • toti oamenii se simt flatati cand li se fac complimente
  • femeile au o capacitate mai mare de empatie, iar empatia este unul dintre ingredientele principale ale vanzarilor consultative
Acum vreo 9 ani eram la un targ international in Germania, cand colegul meu german, Danny, imi explica de ce iubeste romancele si de ce il plictisesc nemtoaicele. Nemtoaicele nu mai sunt feminine, spunea el, nu au gratie si delicatete, sunt niste teutoni care intra in competitie cu tine in loc sa te sustina. Ironia facea ca in acel moment sa vina spre noi o tanara nemtoaica, care lucra la unul dintre expozanti. Era o tanara femeie cu trasaturi frumoase, numai ca era imbracata intr-o pereche de pantaloni negri (business), cu o camasa alba (tot business), nemachiata si cu un singur inel si purtand la gat un lantic subtire, microscopic aproape. Parea masculinizata si am realizat brusc ca Danny avea dreptate: parca era un cavaler teuton aterizat in sec. XXI.

Pentru a avea succes in vanzari si in afaceri, o femeie nu trebuie sa-si abandoneze feminitatea, ci sa o accentueze!

Deci, fetelor, vindeti ca niste femei, nu ca niste barbati si veti avea de 10 ori mai mult succes!

P.S. Nu ma intrebati cine sunt cele 2 doamne ca nu va spun: nu cred ca le-ar face placere, iar eu am mare respect pentru amandoua. Oricum, nu cred ca e chiar asa de greu sa ghiciti!

Un comentariu:

Anca spunea...

Minunat post!
Intr-adevar, in momentul in care accepti ca esti o femeie intr-o lume a barbatilor si ca nu trebuie sa renunti la acest avantaj pentru a avea succes se imbunatatesc lucurile.