marți, 22 iunie 2010

Cei patru determinanti ai succesului in vanzari

Conform lui Dirk Zeller, autorul mai multor carti de vanzari, mai ales in telesales si imobiliare, exista 4 determinanti ai succesului in vanzari.

Acestia sunt:
  1. Cunostintele despre produs, utilizarea lui, clientii tinta etc. Clientii nu respecta vanzatorii care nu-si cunosc produsul si au dreptate! Un bun vanzator trebuie sa investeasca constant pentru a se pregati in ce priveste produsul si clientii tinta. El trebuie sa citeasca revistele pe care le citesc clientii lui, sa cunoasca competitia si, mai presus de toate, sa-si cunoasca produsul.
  2. Abiliatile de vanzare. Vanzarile sunt o meserie complexa. Niciodata nu stii destul de mult. Un adevarat profesionist se antreneaza precum un atlet care urmeaza sa participe la Olimpiada.
  3. Atitudinea. Nu poti fugari ursul cu magari, dar o poti face cu cativa dulai hotarati. Trebuie sa lucrezi tot timpul la atitudinea ta, pentru a-ti oteli vointa si a-ti intari determinarea. Daca te lasa psihicul, atunci esti terminat.
  4. Activitatile, procesul. Fie planifici succesul, fie planifici esecul. A nu planifica inseamna sa planifici esecul in vanzari. Un bun vanzator stie sa-si calculeze necesarul de efort pentru a obtine succes. El stie ca activitatile trebuie planificat si executate pentru a avea succes, asa ca este propriul sau sef si supraveghetor.
Ce pot sa spun? Are dreptate!

Niciun comentariu: