duminică, 20 decembrie 2009

Webinarii, live meetings si teleconferinte

Cea mai mare problema a unui vanzator in zilele noastre o reprezinta timpul de transfer intre doua intalniri sau intre intalniri si sediul firmei. Pana la 40% din timpul unui vanzator profesionist este ocupat de transport.

O mare parte dintre cheltuielile asociate unui vanzator sunt legate de transport: masina, asigurari, combustibil, parcari, intreținerea mașinii, administrare flota si timpul petrecut de vanzator in masina.

Un vanzator profesionist nu mai are decat aproximativ 20-30% din timpul de lucru pentru a vinde, adica numai 1,5-2 ore zilnic sunt ocupate de intalniri de afaceri sau convorbiri telefonice cu clientii.

Este timpul sa luam in considerare intalnirile in spatii virtuale. In locul unei intalniri am putea utiliza Skype, care furnizeaza un mediu de comunicare destul de bun: iti poti vedea interlocutorul, poti face screen sharing si ii poti demonstra prezentari sau aplicatii software, ii poti trimite mesaje scrise si ii poti transfera fisiere.

Sigur ca intalnirea nu este la fel de ”calda” si nu poate contribui in acelasi fel la strangerea unei relatii cu interlocutorul, dar castigi orele pe care le-ai fi pierdut in trafic. Interlocutorul s-ar putea sa-ti fie recunoscator pentru castigul de timp pe care i-l aduci si sa compenseze ”caldura” intalnirii in persoana. Alti potentiali clienti ar putea fi refractari in a accepta o intalnire din cauza presiunii timpului, dar ar putea accepta cu mai mare usurinta o intalnire virtuala.

Multe companii au reguli demodate cu privire la utilizarea programelor de mesagerie sau a Skype, care ii impiedica pe angajatii lor sa le instaleze. Pentru acestia puteti apela la solutii web based de videoconferinta, care nu necesita decat instalarea unui plug-in. Pentru altii veti fi nevoiti, poate, sa cumparati accesul la sistemul de videoconferinta pe care il folosesc ei, sau sa le cereti lor sa initieze intalnirea (astfel incat sa fiti voi cei care instaleaza plug-in-ul).

Webinariile sunt scule si mai bune de promovare: un singur webinar poate aduna sute de participanti, la un cost nesemnificativ fata de alternativa inchirierii unei sali de conferinta, cu catering si alte servicii.

Oricum ar fi, daca nu sunteti inca gata sa dati o sansa videoconferintei si intalnirii virtuale, atunci veti fi obligati cand barilul de petrol va urca din nou la peste 100 US$, ceea ce se va intmpla indata ce vom iesi din criza economica si economia mondiala va creste din nou cu peste 5% anual.

Niciun comentariu: