miercuri, 16 decembrie 2009

Nu demisionati! Luptati!

Datoria angajatului este sa munceasca bine, sa-si puna talentul si creativitatea in slujba angajatorului, sa fie onest si loial.

Datoria angajatorului este sa-i plateasca salariul, sa respecte contractul de munca si legile din dreptul muncii.

Anul 2009 a fost foarte greu. Multe companii au falimentat, altele abia mai respira. Exista numeroase companii care inregistreaza profit si este foarte bine.

Multi manageri aflati in dificultate s-au ”descurcat” sa paseze responsabilitatea subordonatilor. Companii care ar fi putut respecta legea, au ales calea intimidarii angajatilor. Acestia au fost obligati sa-si depuna demisiile, pierzand astfel dreptul la ajutor de somaj, pentru care platisera taxe. Companii mari au dat afara pana la jumatate din forta de munca fara sa faca plati compensatorii. Intimidarea a luat locul concedierii colective. Multe dintre aceste companii se faleacu cu cultura lor organizationala si sponsorizau evenimente de ”Corporate Social Responsability”.

Nu va lasati aruncati afara din companie fara sa intelegeti daca ati gresit cu ceva, compania nu va mai poate sustine din cauza situatiei economice, sau sunteti un tap ispasitor pentru pacatele sefului, ori compania face reduceri de cheltuieli si personal fara sa respecte legea!

Daca vi se cere sa demisionati, cereti explicatii, iar apoi verificati ceea ce vi s-a spus. Consultati un avocat specializat in dreptul muncii, cititi si recititi Codul Muncii si abia apoi luati o hotarare! Vremurile sunt grele si s-ar putea sa nu gasiti un alt angajator imediat, asa ca nu va abandonati drepturile fara lupta si fara sa intelegeti macar ceea ce vi se intampla!

Compania va datoreaza un tratament respectuos, decent, in conformitate cu contractul dintre voi si legea din Romania.

Multi se sperie de pierderea reputatiei. In 2003 am hotarat sa plec de la Ipacri Romania. Directorul General Adrian Mircea nu mi-a platit mai mult de un salariu si nu a fost de acord sa-mi dea cartea de munca. Mi-a spus ca nu ma va mai angaja nimeni daca il dau in judecata. I-am spus ca nu merit sa lucrez in marketing sau vanzari daca nu sunt in stare sa lupt pentru drepturile mele.

Am castigat procesul cu Ipacri Romania, mi-am recuperat cartea de munca si au fost executati silit pentru sumele datorate. Nu numai ca reputatia mea nu a avut de suferit, dar o alta companie pentru care am lucrat m-a tratat cu extra-respect, pentru ca stiau ca nu ezit sa imi apar drepturile.

Aveti drepturi. Luptati pentru ele!

Niciun comentariu: